Nyt on joku pielessä vähän enemmänkin. Nimittäin jokaikisessä Divx- tai Xvid -leffassa on ylimääräinen violetti sävy. Tätä esiintyy sekä WMP:llä, että Bsplayerillä. Codekit on asennettu ja ennen kaikki toimikin hyvin. En ole mitään säädellyt, vaan ongelma ilmeni aivan odottamatta. Onko jollain ollut vastaanvanlaista ongelmaa? Mikä neuvoksi? KORJAUS: Vika näkyy olevan jokaisen videotiedoston kohdalla, pakkauksesta riippumatta, (tai *.ram ja *.mov -tiedostoja en kokeillut) jopa DVD-leffoissa on tuo violetti efekti. Ilmeisesti joku kusee ja pahasti.
No mä oon huomannu huonoissa pakkauksissa (xivd) että siihen pukkaa välillä jotain vihreen väristä mutta enpä oo tommosta kuullu... mut kaverilla tuli vaan ihan yllättäen kaikissa leffoissa 2-3 sec äänet jäljessä ja siihen autto FORMAT C: lääke ja wintoosa uusiks.. ei muuta äkkiä sillon osannu keksiä... siispä suosittelen samaa eihä se oo ku parin kolmen tunnin homma.
Uusimmissa Nvidian ajureissa on overlay väriasetukset ihan pielessä. Viimeisimmässä versiossa ne on vähän sinne päin jo....
Kannattaa kattoa että näytönohjaimen kaapeli on kanssa kunnolla kiinni. Ja ettei ole mitään magneettista monitorin lähellä.
oli joskus samaa, mut vaan parissa avissa...sillon autto, kun sääti värejä ffdshowsta (contrast, hue, saturation..) ..mut jos tuo kaikissa esiintyy, vois koittaa koodekit asentaa uusiks
No ei se vian syy selvinnyt, mutta sain asian korjattua. Heitin järjestelmän palauksesta koneen asetukset ja asennetut ohjelmat kuukaudella taaksepäin, ja alkoi toimimaan. Näyttiksestä sen enempää kuin ajureistakaan se ei voinut kiinni olla, sillä olen päivittänyt näyttiksen ajurit viime keväänä. Eikä myöskään tuo häiriö tule kyseeseen, sillä se vaikuttaisi koko kuvaan, ei vain leffoihin. Mutta tärkeintä, että rupes toimimaan.