DLNA verkon muodostaminen

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by santerir, Jan 31, 2010.

  1. santerir

    santerir Member

    Joined:
    Jan 31, 2010
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Ajattelin tässä satsata hieman uuteen kotiini: Samsung UE-40B7070, Buffalo LinkStation Pro 1.0TB, PS3 ja kotikoneessani on Windows XP. Kysymys: Miten verkotan nämä vehkeet niin, että tietokoneella olevat leffat etc näkyvät televisiossa? Olisiko jotain suositusta WLAN-reitittimeksi?
     
  2. jupilli

    jupilli Member

    Joined:
    Feb 1, 2010
    Messages:
    5
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Heips santeri,
    vaikka en osaakaan auttaa ainakaan vvielä, on pakko vastata kun mulla on ihan samat haaveet ja ihan samat romppeet. Tilasin eilen ton saman ue40b7070- wwxxe telkun ja sikäli en ole vielä päässy edes alkuun.
    Kuitenkin luulisin että:
    - buffalon linkstationissa on media server toiminto joka tukee dlnan joten väännä se päälle ja kaipa sinne pitää kertoa missä jaettevat tiedostot on.
    -mulla on wlan tukiasema adsl modemissa ja wlan on ollu kovassa käytössä 8 vuotta. Luulisin että melkein kaikissa modemeissa se on nykyään.
    -tietskarilla olevat leffat pitää siirtää sinne buffaloon sopivaan hakemistoon
    -luulisin että sitä xptä ei pitäis tarvita ollenkaan

    Suurella mielenkiinnolla jään kuulolle miten sulle käy !!!

    ps: offtopic, mut ootkos ollu tyytyväinen telkkuun ???
     
  3. santerir

    santerir Member

    Joined:
    Jan 31, 2010
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    En ole siis vielä vempeleitä hankkinut, koska kartoitan tätä kokonaisuutta. Ei tiedä, jos vaikka tulisi parempia ehdostuksia. Ajattelin tuota Wlan purkkia siltä kannalta, että sen kautta pitäisi verkottaa kaikki oheislaitteet, joten pitäisikö senkin olla hieman "parempaa" mallia?
     
  4. jupilli

    jupilli Member

    Joined:
    Feb 1, 2010
    Messages:
    5
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Mulla on muut romppeet paikalla mut se telkkari on vielä postissa.

    Mulla on buffalo piuhalla kiinni adslssä ja tää pöytäkone kans piuhalla ja ne menee sitte tietysti gigabitin nopeudella, Wlanissa voi alkaa olla ahdasta ainakin jos laitat parempia salauksia päälle. Adsl boxi mulla on ihan xyxelin perusmalli ja langattomasti siinä on nyt vain yxi tai pari kolme kannettavaa.

    luulisin että se telkku tulee tällä viikolla mut ikävä kyllä mulla on tiedossa pari kiireistä viikkoa ja en tiedä koska ehdin alkaa rentsaileen noita juttuja.
     
  5. santerir

    santerir Member

    Joined:
    Jan 31, 2010
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Tilasin äsken DNA 8 MB kaistan, ei sisällä mitään laitteita, mutta sai -20 % kk-maksusta. Pitänee laittaa sähkökaappiin vanha Elisan ADSL boksi ja vanha Buffalo WLAN-reititin jonnekin muualle.
     
  6. Iguanodon

    Iguanodon Guest



    Eiköhän ne kaikki tarvittavat ole jo tuossa jos Wlan-kytkinkin jo löytyy. Kaikki kuvat, musiikit ja videot laitetaan sinne verkkolevylle josta ne näkyvät, ei sinne XP koneelle. Jos mahdollista niin tietokone ja verkkolevy kannattaa laittaa piuhalla kiinni reitittimeen ja Jupili:n mainitsema Gigabit-kytkin nopeuttaa tiedostojen siirtoa huomattavasti, Wlan:n yli aika tuskaisen hidasta.
    Kaikki laitteet laitetaan sitten omaan lähiverkkoon joko langallisesti tai langattomasti.
    Oma kokoonpanoni on tällähetkellä Zyxell ADSL-modeemi Wlan:lla, D-Link 1000/100 kytkin, pöytäkone, läppäri, PS3, Xbox360 ja HP MediaVault Pro verkkolevy. Pöytäkone ja verkkolevy langallisesti 1000/100 kytkimessä kiinni, muut langattomasti. Median streemaus verkkolevyltä onnistuu kaikilta koneilta/laitteilta.
     
  7. jupilli

    jupilli Member

    Joined:
    Feb 1, 2010
    Messages:
    5
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    thänkxs Iguanodon

    mulle jäi viälä epäselväksi se että mimmosella telkulla noita verkkolevyllä olevia leffoja ym katselet ??
    Onko telkku piuhalla eli 1gb vai wlan yhteydellä kiinni ??

    Pelaax .sub tekstit jollain tavalla ??

    terv jupilli
     
    Last edited: Feb 2, 2010
  8. jupilli

    jupilli Member

    Joined:
    Feb 1, 2010
    Messages:
    5
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Heips taas,

    posti kiikutti töllöttimen äsken sisään ja nyt jo pyörii leffat suoraan verkkolevyltä. Olipa tähän asti uskomattoman suoraviivainen asennus kun tämmöinen melkein sokeekin poropeukalo sai sen toimimaan.

    Yxi ongelma kyllä on, tietääkö joku neuvoa miten suomenkieliset tekstit pitää olla ?
    Telkku valittaa vaan että 'ei käytettävissä' vaikka tietskarin playerilla pelaa kuin buikki. Mulla on siis sub alihakemistossa .sub tiedostona.
     
  9. Iguanodon

    Iguanodon Guest

    Katselen medioita PS3 tai Xbox360:n kautta TV:stä tai tykiltä. TV:ssä ei ole mitään verkkoliitäntöjä.
    Näissä TV:ssä, konsoleissa, ym... on se että aika harva tukee ulkoista tekstitystä verkon yli (verkkolevyltä). Esim. LG:n BD390 Blu-Ray soitin tukee, konsoleista ei yksikään. Tuntematta tuota televisiotasi tarkemmin en osaa sanoa osaako se tämän, käyttöohjeesta selviää. Jos tukee, niin useimmiten sen tekstitys tiedoston (.sub, .srt...)tulee olla samassa kansiossa kuin elokuvankin ja nimetty aivan samalla tavalla.
     
  10. jupilli

    jupilli Member

    Joined:
    Feb 1, 2010
    Messages:
    5
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Joops,
    tota samaan kansioon kopioimista /sub kansion sijasta kokeilin jo mut ei se auttanut. Pitääpä sitte tutkia josko tekstit pitää polttaa tiedostoon.
     
  11. Finlux

    Finlux Member

    Joined:
    Jan 8, 2003
    Messages:
    31
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Verkon yli tietokoneen kiintolevyltä tekstit toimii, mutta Buffalon verkkolevyltä ei toimi. Taitaa johtua tuosta Buffalosta. Mulla töllönä Samsung LE40B655
     

Share This Page