DNA mokkula ei yhdistä internettiin

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by BSGCS, Nov 10, 2010.

  1. BSGCS

    BSGCS Member

    Joined:
    Nov 10, 2010
    Messages:
    8
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Elikkäs minulla on seuraavanlainen ongelma:Käynnistän nokia internet modem ohjelman ja odotan että tietokone tunnistaa mokkulan. Siihen asti kaikki menee aivan hyvin mutta kun painan yhdistysnappulaa ohjelma valmistelee laitetta ja sitten valittaa että yhdistäminen ei onnistunut. Mokkula toimii normaalisti kaverin kannettavassa ja dna:n tietokoneessa. Sim kortti on vaihdettu mutta ei auttanut. Nokia internet modem ohjelman olen asentanut uudelleen kaksi kertaa. Mutta silläkään ei valitettavasti ongelma korjautunut. Tietokoneen olen yrittänyt palauttaa aiempaan ajankohtaan mutta ei jostain syystä toimi sekään. Minä en ymmärrä mistä tämä voi johtua ja alkaa suoraansanottuna pikkuhiljaa v*tuttamaan koska mokkulan olen omistanut 4kk (3kk toimi) ja minulla on kahden vuoden sopimus. Nettiä voin tällä hetkellä käyttää vain puhelimellani. Olen monet foorumit plärännyt mutta kenelläkään ei näytä olevan samaa ongelmaa kuin minulla. Ainiin kenttä on täynnä. Yhteys toimii jos yhdistän tietokoneeni toiseen tietokoneeseen (jossa mokkula on) ristiinkytketyllä kaapelilla ja käyttämäni nettitikku on CS-15. Nostan hattua jos joku tämän osaa selvittää. Kiitos
     
  2. 1pertti

    1pertti Senior member

    Joined:
    Sep 10, 2008
    Messages:
    9,156
    Likes Received:
    1,219
    Trophy Points:
    243
    Tuleeko jotakin virhekoodia tms.? Tarkista nyt varuilta Nokia internet modem -ohjelman yhteysasetuksista, että tikulle on luotu vain yksi profiili, että kohdassa APN lukee internet ja soittonumero on *99#. En tiedä, mikä nuo olisi voinut muuttaa, mutta joskus (tieto)tekniikka on ihmeellistä.
     
  3. BSGCS

    BSGCS Member

    Joined:
    Nov 10, 2010
    Messages:
    8
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Juu kiitos nopeasta vastauksesta kaikki asetukset olen moneen otteeseen mennyt läpi ja kaiken pitäisi olla kunnossa kun samoilla asetuksilla toimii kaverinkin koneessa
     
  4. jippiix

    jippiix Member

    Joined:
    Nov 14, 2010
    Messages:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Joko toimii?
     
  5. BSGCS

    BSGCS Member

    Joined:
    Nov 10, 2010
    Messages:
    8
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Juu ei toimi. Aion vaihtaa windows 7 ultimaten vanhempaan vista home premiumiin ja forkkaan. Jos ei toimi niin sitten täytyy vaihtaa modeemiin vaikka mokkulan sopimuksesta on yli yksi ja puoli vuotta jäljellä...
     
  6. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Staff Member

    Joined:
    Mar 17, 2006
    Messages:
    6,847
    Likes Received:
    786
    Trophy Points:
    193
    Last edited: Nov 23, 2010
  7. BSGCS

    BSGCS Member

    Joined:
    Nov 10, 2010
    Messages:
    8
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    No se on valitettavasti liian myöhäistä kun kerkesin jo asentaa vanhan vistan. :D Mokkula alkoi toimimaan mutta nyt uusi ongelma: Asensin siis vanhan vistan joka on 32 bittinen ja minulla oli windows 7 ultimate joka oli 64 bittinen ja sitä olen yrittänyt asentaa mutta nyt sanoo seuraavaa: This installation disc isn't compatible with your version of Windows. To upgrade, you need the correct installation disc. Ja minä tiedän että emolevyni toimii 64 bittisten prosessorien kanssa koska sellainen minulla on (AMD Phenom II X4 955 Black Edition) ja 64 bittinen windows on moitteettomasti tähänkin asti toiminut (mokkula selkkausta lukuunottamatta). Osaatteko sanoa että mikä mättää? Kiitos
     
  8. vps358

    vps358 Active member

    Joined:
    Nov 14, 2009
    Messages:
    4,570
    Likes Received:
    238
    Trophy Points:
    93
    Yrität päivittää, asenna mukautetulla asennuksella vanha formatoiden.

    T: Vesku
     
  9. BSGCS

    BSGCS Member

    Joined:
    Nov 10, 2010
    Messages:
    8
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Juu ongelmani ei ollut tuo kun olin tilannut ISO:n. Mutta ongelma ratkesi kum laitoin windows tidostot kingstonin data travellerille restarttasin koneen ja käynnistin asennuksen boot-menusta. Kiitos joka tapauksessa annetusta avusta. :)
     

Share This Page