DNS-palvelin ei vastaa

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Ernoo, Jun 16, 2010.

  1. Ernoo

    Ernoo Member

    Joined:
    Jan 19, 2007
    Messages:
    5
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Minulla on kolme konetta (2 pöytäkonetta käyttis XP, 1 läppäri käyttis Windows 7).
    Toinen pöytäkoneista on kiinni suoraan modeemissa. Modeemiin on kytketty erillinen reititin D-Link Dir 615, josta lähtee kaapelilla yhteys toiseen pöytäkoneeseen, sekä langaton yhteys läppäriin.

    Joskus (1-2 kertaa viikossa) käy niin, että netti ei toimi reitittimeen yhteydessä olevissa koneissa. Olen vaikkapa mesessä, jolloinka nettiselaimet yhtäkkiä eivät saa yhteyttä, mutta pystyn silti jatkamaan mesessä keskusteluja. Kun kirjaudun mesestä ulos, en pääse enää takaisin sisään. Netti on siis poikki. Molemmat koneet ovat siis reitittimessä kiinni, mutta jostain syystä reititin ei saa yhteyttä internetiin. Johdot ovat kaikki kunnolla kiinni.

    Vianmääritys ilmoittaa, että "DNS-palvelin ei vastaa." Netti on usein 2 koneesta pari tuntia kiinni, jonka jälkeen se alkaa taas yhtäkkiä toimimaan itsestään.

    Tähän ongelmaan tarvitsisin siis apua. Ja mielellään normaalilla suomenkielellä.
     
  2. ric_91

    ric_91 Active member

    Joined:
    Sep 8, 2010
    Messages:
    1,166
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Itsellä samainen reititin ja sama ongelma. Jos joku osaa auttaa niin kiitos.

    Kokeilin kerran suorittaa komennon cmd->ipconfig /flushdns jolloin ongelma ratkesi siltä erää, mutta uusiutui taas eikä nyt auta enää tuokaan komento..
     
  3. ansso

    ansso Member

    Joined:
    Feb 21, 2011
    Messages:
    1
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Sama ongelma. Onko teillä ratkennut jo?
    Mulla auttaa kun nyppään kaapelin irti reitittimestä ja käytän läppärissä kiinni. Sit taas toimii jonkin aikaa langatonkin, mutta uusiutuu ärsyttävän usein.
     

Share This Page