Doom 3 käynnistysongelma

Discussion in 'PC:n pelit' started by Drizzt^^, Aug 8, 2005.

1. Drizzt^^

Drizzt^^ Active member

Trophy Points:
    66
    Elikkä pelin käynnistyksessä tulee sinipohjainen ikkuna, jossa on keltaisella seuraavanlaista tekstiä:

Uudelleenasennusta kokeiltu jo ihan tarpeeksi monta kertaa, uusimman patchinkin olen asentanut, mutta ei auttanut.

2. Threat

Threat Active member

Trophy Points:
    66
    ERROR: The current video card / driver combination does not support the necessary features

Olisiko tuossa vastaus. Mikä näytönohjain ja onko sen uusimmat ajurit haettu.

3. Drizzt^^

Drizzt^^ Active member

Trophy Points:
    66
    Asuksen 6800LE ja Forceware 77.72, asennettuna on myös Asuksen Enhanced driver 1.18 (tarvitaan, jotta SmartDoctor ohjelma toimisi).

4. Threat

Threat Active member

Trophy Points:
    66
    En ole oikein perillä tuon Nvidian mallimerkinnöistä enkä eritotenkaan ajuriversioista. Tuossa nyt on nuo doom3:n vaatimukset koneelta liitteenä.

http://doom.neoseeker.com/DOOM_3/PC/pages/system_requirementsa/

Sellaisen tyhmän kysymyksen teen vielä, eli oletko asentanut pelin mukana tulleen (tai uudemman) directx9:n?

Ongelma näyttäisi kuitenkin tuon virheilmoituksen perusteella olevan näytönohjaimen tuntumassa. Kai tuon kuitenkin pitäisi olla senverran uusi näytönohjain ettei joku directx9 tuki puutu tai muuta tärkeää?

5. Drizzt^^

Drizzt^^ Active member

Trophy Points:
    66
    Juu ei toi vanha näyttis oo, just tullu kaupasta :) 3DMark03ssa yli 10 000 pistettä, joten pitäs pyörii ihan täysillä graffoilla.

Eikä tyhmiä kysymyksiä ole. DirectX9.0c on asennettuna. Ajurit on uusimmat nVidian sivuilta ladatut.

6. turska

turska Regular member

Trophy Points:
    46
  7. jorkkeli

jorkkeli Regular member

Trophy Points:
    26
    Mulla toimii Doom 3 samalla kortilla ongelmitta..Kumma juttu..

8. svenåke

svenåke Member

Trophy Points:
    16
    mahtaakohan liittyä asiaan mutta itsellä oli samantyyppisiä ongelmia
    css:n kanssa , piti hakea vanhat nnvidian ajurit ja johan toimi...

9. [Icy]

[Icy] Member

Trophy Points:
    11
    [bold]Drizzt^^[/bold] Mulla on toi sama Asuksen 6800le ja sama ongelma, Doom 3 ei käynnisty valittaa OpenGL:stä. Lisäks melkeen saman valituksen antaa COD ja COD UO eikä siis kaynnisty muuta, kun toi kuvailemasi boxi joka on melkee samanlainen sekä Doomissa että Codissa. Taitaanhan ton Call of dutynki moottori olla id:ltä peräsin. Tosin mulla ainaki COD käynnistyy kerran konee käynnistämisen jälkeen, mutta toisella yrityksellä ei enää aukene vaan ilmoittaa, että could not load OpenGL... Muitten pelien kanssa ei tunnu olevan ongelmia(HL2,Flatout, Morrowind, Battle Engine, GTA SanAndreas).

Monia ajureita oon koittanu, ilman tulosta. Mulla on kanssa tuo samainen Enhance driver 1.8, sen lisääminen tai poistaminen ei tunnu vaikuttavan.

Kertokaa jos joku keksii tohon jonkun ratkasun. Jos COD ei tolla näyttiksellä ala toimimaan, niin pakko hankkiutua eroon koko roskasta, joka olis kyllä sääli koska toi on loisto peli hintaansa nähden Pixel ja Vertex unittie säädön jälkee.

Last edited: Aug 12, 2005
  10. Drizzt^^

Drizzt^^ Active member

Trophy Points:
    66
    Minäkin oon täsä koittanu vaihellä näyttiksen ajureita, mutta ei toimi niin ei toimi. Harmi homma todellakin.

11. XMasteR

XMasteR Guest

Voiskohan vika piilee siinä että oot avannu kaikki putket tosta ohjaimesta. Vaikka 3DMark menee läpi ja muut pelit pelaa niin ton Doomin engine ei välttämättä tykkää tosta värkkäilystä.

12. Drizzt^^

Drizzt^^ Active member

Trophy Points:
    66
    Pitää kokeilla vakiona sitten, kun ehtii bootata koneen. Kerronpa sitten tänne toimiiko.

13. [Icy]

[Icy] Member

Trophy Points:
    11
    Mä oon kokeillu vakiona. Oon pitäny koko korttii vakiona siitä lähtien ku toi ekan kerra ilmeni. Ei toimi ei. Nyt koitan jollai ikivanhoilla ajureilla, jos vaikka niillä sitte...

14. [Icy]

[Icy] Member

Trophy Points:
    11
    Nyt toimii. Eka poistin kaikki maholliset Nvidia ajurit. Saatto mennä jotai emonki ajureita, ku on nvidia piirit emossa. Sen jälkee asensin asuksen cdltä ajurit 66.72 ja hyvin pelittää. Koitan vielä ku kerkeen jos olis vaikka alkanu toimii nyt noilla uusillaki ajureilla, huonontaa nimittäin suorituskykyä noi vanhat ajurit.

15. [Icy]

[Icy] Member

Trophy Points:
    11
    Lopullinen tuomio on se, että syyllinen oli toi Asuksen SmartDoctor ohjelma. Ilman sitä toimii miten vaan, ja millä ajureilla vaan. Huono homma vaan kun toi kortti pitää aika kovaa ääntä ilman smartdoctorin tuulettimen säätö ominaisuutta.

16. jorkkeli

jorkkeli Regular member

Trophy Points:
    26
    Mulla on SmartDoctor asennettuna ja Doom 3 pyörii ilman ongelmia..Kumma juttu sinänsä...

17. Drizzt^^

Drizzt^^ Active member

Trophy Points:
    66
    Ei toimi Doomi, vaikka kortti on vakiona ja SmartDoctor sammutettuna. Asensin vielä eri ajuritkin, eikä toimi vieläkään.

18. [Icy]

[Icy] Member

Trophy Points:
    11
    Drizzt^^ poista koko smartdoc sit toimii. Pitäs ainaki.

19. timoaxe

timoaxe Guest

mulla on geforce 6600 gt ja asensin uuden ajurin (77.77). sen jälkeen asensin doom3:n ja päivitin (1.3) sen. nyt ongelmana se, että kun avaan esim. shareazan tai operan, ne aukeavat piilossa jossain näytön oikealla reunalla...

Share This Page