Mikähän yhteys on käytössä? Yksi keino on rajoittaa Download ja Upload nopeuksia hiukan alaspäin, kuulemma kaikki opit eivät tästä hirveästi pidä.
Tottakai omat lataukset hidastuvat kun lähettää jotakin muualle. Liittymissä on yleensä linjanopeus, joka käsittää yhteensä molemmat (up ja down) ja ne sitten vaikuttaa toisiinsa.
Suoranaisesti download ja upload nopeuden ei pitäisi vaikuttaa toisiinsa, mutta dc:ssä näin usein pääsee käymään, koska joku jolla on esimerkiksi 10megan linja niin lataa nopeeta puolenmegan omistavalta ja näin latausnopeudet tippuu. Suosittelen itse ainakin jonkun netlimiterin käyttöä ennemin kuin noiden modifoitujen dc clienttien käyttöä. Erillistä yhteydenrajoitinta käytettäessä on pienempi riski saada bannia hubeilta, kun taas clientillä jonka bannaaminen on ohjattu suoraan hubin bottiin. Esimerkiksi Netlimiter: http://www.netlimiter.com
Minkähän operaattorin yhteyksillä on tällä tavalla? Itse ainakin maksan (sopimuksessa lukee!) 512/512, ja se myös niin toimii! Hassua olis että se on kiinteä nopeus joka jakautuu molemmille suunnille.. (ihmettelempä vain että mitenkähän tälläinen edes toteutettas käytännössä, ja miksi)
juu en ole kanssa itse koskaan tälläiseen törmännyt. Hieman hidastumista on aina mutta itselläni up aina täydet ja siltin download on luokkaa 40-60 512/512 liittymällä
periaatteessa tuohon on kaksi syytä: 1: liittymä/verkkokortin asetus on half duplex, full duplexin sijaan, eli pystyy joko lähettämään dataa, tai vastaanottamaan dataa, mutta ei molempia samaan aikaan. 2: upstreami on niin tukossa ettei koneesi kykene lähettämään ack paketteja tarpeeksi nopeasti, jotka kertovatat datan lähettäjälle että paketit ovat saapuneet turvallisesti perille.