Terve! Olen käyttänyt Dr. DivX 1.0.4 -ohjelmaa, ja ihmettelen mitkä olisi "parhaat" asetukset, jotta saisi aikaa hyvää jälkeä ei niin pitkällä ajalla. Jos vaikka haluaisin muuntaa 1½ tunnin leffan DivX-muotoon, miten kauan se pitäisi kestää? Eli, mitä suosittelisitte? Kokeilin parhailla asetuksilla Dr. DivX:ssä, ja se olisi kestänyt jotain 16 tuntia(!). Olen tehnyt CCE:llä hyvänlaatuisa SVCD-tiedostoja, ja silloin ei ole koskaan kestänyt 12 tuntia kauemmin. Muuten, miten saan jonkun playerin tunnistaan monta tekstitystiedostoa (.srt), eli monta eri kieltä? ~MrAcavano ~MrAcavano
Dr. DivX on ihan hyvä ohjelma videokoodaukseen perehtyvälle vasta-alkajalle, mutta suosittelisin Guardian Knottiin siirtymistä ja mahdollisesti Xvid:n käyttöä. Pahin probleema Dr. DivX:ssä on se, että ohjelma "sekoaa" joidenkin VOBbien kanssa eli asettaa bittinopeukseksi jonkun totaalisesti eri luvun, kuin itse asetetun. Tässä kuitenkin näitä asetuksia: laatu kannattaa pitää standard-valinnassa, muuten koodausaika pitenee paljon. GMC:tä ja qpel:iä voi käyttää, mikäli leffoja ei pyörittele pöytäsoittimissa (kannattaa tosin testata ensin). Bidirectional encoding on ok. Se joku psychovisual enhancementin voi pitää Fast-arvossa.
Siirryin Dr. Divx-ohjelmasta Auto GordianKnot-ohjelmaan, on mielestäni selkeästi parempi, kaikenlisäksi ilmaisohjelma.
Kiitos vastauksista! Kävin lataamassa GordianKnot -ohjelmapakettia, ja codecit, mutta kaikki ohjelmat kaatuilivat koko ajan. Minulla on Windows XP Home Edition tietokoneellani. Mikä avuksi?
Otitko sen Auto Gordian Knotin? Gordian Knottia en siis tarkoittanut. Tuolla Auto Gordian Knotilla ei pitäisi olla mitään ongelmia, eikä kaatuilla mitkään. Tietysti "konvertoinnin" aikana ei kannata puuhastella koneella mitään, vaan jättää kone puuhastelemaan ihan yksin vaikkapa yöksi.
Degra: Joo, taisi olla niin että otin Gordian Knotin... Taidanpa kokeilla Auto Gordian Knotia tällä kertaa Sehän löytyy doom9.org sivuilla, eikös niin? Kiitti!
Newbienä olen käyttänyt Dr.DivÄksässä niitä valmiita profiileja ja sitä "parasta" asetusta - oliko se nyt high tech tahi jotain. 1½ tunnin pätkä muuttuu 710 megan .aviksi noin 3-4 tunnissa. Laatu on ainakin minulle ollut ihan riittävä, suorastaan hyvä. Joidenkin pätkien kanssa on ollut ongelmia mm. valittu koko ei aina täsmää, juuri äsken se ei hyväksynyt eräitä .vobeja.. Pitää kokeilla seuraavaksi tuota AutoGK:tä, vaikuttaa lupaavalta..
Käytin pitkän aikaa Dr. Divx-ohjelmaa, jonka koin hyväksi, mutta tämä Auto Gordian Knot-ohjelmaa pidän vielä parempana. Tosin 1.0-versiossa vasta on Xvid-tuki, mutta minä ainakin saan sillä parempaa jälkeä kuin Dr. Divx-ohjelmalla. Suosittelen!
Ihan hyvältähän tämä AutoGK vaikuttaa. Huomatavasti hitaampi kuin DrDivx ja ainakaan minä en saanut tulemaan kaksia "external" tekstityksiä. Pitää kokeilla josko se toimis sillä beta päivityksellä. Eräässä pätkässä ääni ei ollut synkronissa kuvan kanssa, mutta sama ongelma oli DrDiväksänkin kanssa.