Dr.web ei suostu poistumaan!

Discussion in 'Virukset ja haittaohjelmat' started by brutus69, Jan 6, 2008.

  1. brutus69

    brutus69 Member

    Joined:
    Nov 13, 2005
    Messages:
    42
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ongelmana on tälläinen että, asensin koneelle Dr.webin ja nyt kun haluaisin poistaa sen niin siitä ei löydy uninstallia eikä löydy edes ohjauspaneelin lisää\poista kautta.. miten hemmetissä saan sen koneelta pois??
     
  2. tomato71

    tomato71 Regular member

    Joined:
    Apr 30, 2006
    Messages:
    1,151
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    moi
    eli onko kyseessä on DrWeb Antivirus vai DrWeb CureIt ?
     
  3. brutus69

    brutus69 Member

    Joined:
    Nov 13, 2005
    Messages:
    42
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Anti-virus on kyseessä..
     
  4. tomato71

    tomato71 Regular member

    Joined:
    Apr 30, 2006
    Messages:
    1,151
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    jos haluat sen pois niin voidaan poistaa se manuaalisesti
    laita hjt-loki
    Aika omituista ettei näy lisää/poista sovelluksessa,onko ware :D

    Lataa tästä HJTInstall.exe
    *Tallenna HJTInstall.exe työpöydällesi.
    *Tuplaklikkaa HJTInstall.exe-kuvaketta työpöydälläsi.
    *Oletuksena se asentaa itsensä hakemistoon C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis.
    *Klikkaa Install.
    *Asennusohjelma luo HijackThis-kuvakkeen työpöydälle.
    *Kun asennus on valmis, se käynnistää HijackThisin.
    *Klikkaa Do a system scan and save a logfile-painiketta. Ohjelma aloittaa skannauksen ja lokin pitäisi avautua Muistioon.
    *Klikkaa ensin "Muokkaa > Valitse kaikki" sitten "Muokkaa > Kopioi" kopioidaksesi koko lokin sisällön.
    *Liitä lokin sisältö seuraavaan vastaukseesi.
    *ÄLÄ käytä Analyse This-nappulaa, sen löydöt ovat vaarallisia väärinymmärrettyinä.
    *ÄLÄ fixaa HijackThis-ohjelmalla vielä mitään. Suurin osa sen löydöistä ovat joko harmittomia tai jopa tarpeellisia.

     
  5. brutus69

    brutus69 Member

    Joined:
    Nov 13, 2005
    Messages:
    42
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Tässä olis tää hjt-logi..

    Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
    Scan saved at 17:27:50, on 10.1.2008
    Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
    MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)
    Boot mode: Normal

    Running processes:
    C:\WINDOWS\System32\smss.exe
    C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
    C:\WINDOWS\system32\services.exe
    C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
    C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
    C:\Program Files\Windows Defender\MsMpEng.exe
    C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
    C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
    C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
    C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
    C:\WINDOWS\Explorer.EXE
    C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
    C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
    C:\Program Files\Java\jre1.6.0_03\bin\jusched.exe
    C:\Program Files\BillP Studios\WinPatrol\winpatrol.exe
    C:\Program Files\Windows Defender\MSASCui.exe
    C:\Program Files\DrWeb\drwebscd.exe
    C:\Program Files\DrWeb\spiderml.exe
    C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
    C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
    C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
    C:\Program Files\DAEMON Tools\daemon.exe
    C:\Program Files\uTorrent\uTorrent.exe
    C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
    C:\Program Files\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\BackWeb-8876480.exe
    C:\Program Files\Logitech\SetPoint\SetPoint.exe
    C:\Program Files\Security Administrator\newlock.exe
    C:\Program Files\NVIDIA Corporation\nTune\nTuneService.exe
    C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
    C:\Program Files\Common Files\Logitech\KhalShared\KHALMNPR.EXE
    C:\WINDOWS\system32\PnkBstrA.exe
    C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
    C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
    C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
    C:\WINDOWS\System32\wbem\wmiapsrv.exe
    C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
    C:\Program Files\Windows Live\Messenger\usnsvc.exe
    C:\Program Files\Logitech\Logitech Harmony Remote Software 7\HarmonyRemote.exe
    C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

    R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
    R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
    R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
    R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = localhost
    R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Linkit
    O2 - BHO: Adobe PDF Reader -linkkiavustaja - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
    O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\GRA8E1~1.DLL
    O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
    O2 - BHO: Windows Liven kirjautumisapuohjelma - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
    O4 - HKLM\..\Run: [NVMixerTray] "C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NvMixer\NVMixerTray.exe"
    O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
    O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre1.6.0_03\bin\jusched.exe"
    O4 - HKLM\..\Run: [BluetoothAuthenticationAgent] rundll32.exe bthprops.cpl,,BluetoothAuthenticationAgent
    O4 - HKLM\..\Run: [Kernel and Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE
    O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"
    O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\Program Files\Common Files\Ahead\Lib\NeroCheck.exe
    O4 - HKLM\..\Run: [WinPatrol] C:\Program Files\BillP Studios\WinPatrol\winpatrol.exe
    O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE
    O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] "C:\Program Files\Windows Defender\MSASCui.exe" -hide
    O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
    O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
    O4 - HKLM\..\Run: [DrWebScheduler] "C:\Program Files\DrWeb\drwebscd.exe"
    O4 - HKLM\..\Run: [SpIDerMail] "C:\Program Files\DrWeb\spiderml.exe"
    O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
    O4 - HKLM\..\Run: [TrojanScanner] C:\Program Files\Trojan Remover\Trjscan.exe
    O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
    O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
    O4 - HKCU\..\Run: [DAEMON Tools] "C:\Program Files\DAEMON Tools\daemon.exe" -lang 1033
    O4 - HKCU\..\Run: [NVIDIA nTune] "C:\Program Files\NVIDIA Corporation\nTune\nTuneCmd.exe" clear
    O4 - HKCU\..\Run: [uTorrent] "C:\Program Files\uTorrent\uTorrent.exe"
    O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background
    O4 - HKCU\..\Run: [LDM] C:\Program Files\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\BackWeb-8876480.exe
    O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Paikallinen palve')
    O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Verkkopalve')
    O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
    O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
    O4 - Global Startup: Harmony Monitor.lnk = C:\Program Files\Logitech\Harmony Remote\EasyZapperMonitor.exe
    O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Program Files\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe
    O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = C:\Program Files\Logitech\SetPoint\SetPoint.exe
    O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000
    O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
    O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
    O9 - Extra button: Send to OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
    O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end to OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
    O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL
    O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
    O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
    O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\nwprovau.dll
    O18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\GR99D3~1.DLL
    O20 - AppInit_DLLs:
    O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
    O23 - Service: avast! Antivirus - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
    O23 - Service: avast! Mail Scanner - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
    O23 - Service: avast! Web Scanner - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
    O23 - Service: DeskSaverService - Unknown owner - C:\Program Files\Security Administrator\newlock.exe
    O23 - Service: NBService - Nero AG - C:\Program Files\Nero\Nero 7\Nero BackItUp\NBService.exe
    O23 - Service: nTune Service (nTuneService) - NVIDIA - C:\Program Files\NVIDIA Corporation\nTune\nTuneService.exe
    O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
    O23 - Service: PnkBstrA - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\PnkBstrA.exe
    O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Program Files\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
    O23 - Service: Start BT in service - Unknown owner - C:\Program Files\IVT Corporation\BlueSoleil\StartSkysolSvc.exe

    --
    End of file - 7891 bytes
     
  6. tomato71

    tomato71 Regular member

    Joined:
    Apr 30, 2006
    Messages:
    1,151
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    moi

    Tee uusi hjt-scannaus Do a System scan only
    Sulje kaikki muut ikkunat ja selaimen.Merkkaa nämä rivit ja paina Fix checked

    R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
    R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
    O4 - HKLM\..\Run: [DrWebScheduler] "C:\Program Files\DrWeb\drwebscd.exe"
    O4 - HKLM\..\Run: [SpIDerMail] "C:\Program Files\DrWeb\spiderml.exe"
    O20 - AppInit_DLLs:


    Käynnistä kone vikasietotilaan


    [*]Käynnistä tietokone
    [*]Kun kuulet koneen piippaavan, paina F8, kuitenkin ennen Windowsin logon esiintuloa
    [*]Seuraavaksi pitäisi ilmestyä valikko
    [*]Valitse valikosta vikasietotila.


    Poista kansio: C:\Program Files\DrWeb

    Käynnistä kone takaisin normi tilaan

    Lataa CCleaner tästä
    *Asennuksessa poista merkki/rasti kohdasta "asenna Yahoo! toolbar/työkalupalkki".
    *Asennuksen jälkeen aukaise CCleaner.
    *Valitse vasemmalta pystyrivistä Options.
    *Valitse viereisestä pystyrivistä Settings.
    *Language kohtaan valitse Suomi.
    Puhdistaja
    *Valitse vasemmalta pystyrivistä Puhdistaja.
    *Paina alhaalta Tutki.
    Nyt CCleaner tutkii, mitä voidaan poistaa (tempit, cookiessit jne.).
    *Kun tutkiminen on valmis, paina Aja CCleaner.
    Nyt CCleaner poistaa löydetyt tempit, cookiessit jne.
    Rekisterin virheiden korjaus
    *Valitse vasemmalta pystyrivistä Virheet.
    *Paina alhaalta Etsi rekisterin virheitä.
    *Kun etsintä on valmis ja olet varma, että haluat korjata ne rivit jotka ovat merkattuja, niin paina Korjaa valitut rekisterin virheet.
    *Sinulta kysytään "haluatko varmuuskopioida muutokset rekisteriin", paina Kyllä. Tallenna varmuuskopio vaikka "Omat tiedostot" -kansioon.
    *Klikkaa uudesta aukeavasta ikkunasta Korjaa kaikki valitut virheet.
    *Saat vielä varmistus kysymyksen, paina Ok.
    *Kun virheet on korjattu, paina Sulje.
    *Nyt voit suljea CCleanerin painamalla oikealta ylhäältä punaista rastia.

    tarkistetaan tällä ettei ole jääny örkkejä koneeseen

    Skannaa koneesi Kaspersky Online Skannerilla
    Käytä Internet Explorer
    Sinulta kysytään sallitko ActiveX -komponentin asentamisen Kasperskyltä, klikkaa Kyllä.
    • Ohjelma käynnistyy ja aloittaa viimeisimpien tunnistetiedostojen lataamisen.
    • Kun skanneri on asennettu ja tunnistetiedot ladattu, klikkaa Next.
    • Klikkaa nyt asetuksia, Scan Settings
    • Tarkista asetuksista, että seuraavat ovat valittuina:

      o Scan using the following Anti-Virus database:

      + Extended (Jos valittavissa, muuten valitse Standard)

      o Scan Options:

      + Scan Archives
      + Scan Mail Bases
    • Klikkaa OK
    • Nyt valitse "select a target to scan" otsikon alta Oma Tietokone, My Computer
    • Skannaus vie aikaa, joten ole kärsivällinen. Kun skannaus on valmis saat ilmoituksen, jos koneesi on saastunut.
    • Klikkaa nyt Save as Text-painiketta.
    • Tallenna tiedosto työpöydällesi.
    • Kopioi ja Liitä tiedoston sisältö seuraavaan vastaukseesi.+ lähetä uusi hjt-loki
     

Share This Page