Driver_irql_not_less_or_equal

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by Larmuska, Jul 9, 2005.

  1. Larmuska

    Larmuska Guest

    Tuli kinkkinen tilanne kun yritin asentaa winukkaa ( home, aito ) uuteen rautaan.., asennusvaiheista ensimmäinen menee hyvin, tiedostojen kopioinnit ja alustamiset sun muut, mutta kun asennus tulee vaiheeseen "valmistellaan asennuksen jatkamista", näyttö tummuu hetkeksi ja siirtyy ikkunaan jossa näkyy hiiri ja sitä voi liikutella hetken kunnes kone boottaa. Bootin jälkeen kone yrittää uudelleen jatkaa tai sitten tulee sinistä ikkunaa, yleisin sininen on ollu otsikon mukainen Driver_irql_not_less_or_equal, johon olen googlettanut sen verta, että on todella yleinen ja päähänöttava vaiva.
    Yleisin syy tämän ikkunan tulemiseen kait on rauta ongelmissa, etenkin muisteissa? Muistini ovat Kingstonin HyperX 1gb DC ( Emona toimii DFi Lanparty UT Sli-D ), ja ne ovat ennalta testattuja ja tietokonekauppa josta koneen ostin muisteineen ajoi niihin memtestit. Elikkäs korjailkaa jos olin väärässä jossain, ja heittäkää ehdotusta millä saisin asennuksen suoritettua loppuun.
     
  2. turska

    turska Regular member

    Joined:
    Oct 20, 2004
    Messages:
    4,040
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Asennatko siten ettei emossa ole kiinni esim.äänikorttia,verkkokorttia ym. ym. vaan ihan peruspalikat ? Tuo teksti tulee aika useasti kun on laiteajureiden kanssa ongelmia.

    Joskus myös muistit saattavat tuota tehdä,tässä tapauksessa en oikein usko,jos liikkeessä testattu(tosin ei takaa sekään ihan kaikkea)Voithan kokeilla asentaa konetta yhdellä muistikammalla,jos sama virhe toistuu niin kokeile toisella.Joskus oma kone temppuili tuohon tyyliin ja silloin oli pienoinen laiteajuri ongelma ja myös muisti sekoitti asennusta.Asensin yhdellä kammalla (asentui ongelmitta) ja lisäsin toisen asennuksen jälkeen,kone tunnisti toisen kamman ja toimi kunnolla.Jostain syystä ei suostunut asentumaan kahden kamman kanssa.
     
    Last edited: Jul 9, 2005
  3. Larmuska

    Larmuska Guest

    Eipä siellä ole tällä hetkellä ku Club 3D ati X600 PRo , koska verkkokortti ja audiot on integroituna emossa. Luulen että siinä on jotain häikkää biosin asetuksissa joita nyt on tullut säädeltyä tovi mutta ei vaan ota toimiakseen. Mutta näyttää vahvasti että olisi jotenkin ajuri-pohjainen probleema. Pitääkin kokeilla tuota mainitsemaasi keinoa, sitä on tarjottu useammassakin paikassa.
     
    Last edited by a moderator: Jul 9, 2005
  4. Tuff

    Tuff Active member

    Joined:
    Oct 10, 2003
    Messages:
    3,621
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    integroidut laitteet voit disabloida windowssin asennuksen ajaksi biossista.
     
  5. Larmuska

    Larmuska Guest

    On tapahtunut hieman edistystä. Olen nyt löytänyt BIOS:sista sellaiset asetuksen että enää ei tule sinisiä ikkunoita jne. Alussa kone jopa näyttää prosessorin ja muistin tiedot ( sanoo että memory check OK ). Tästä kun se jatkaa se pääsee taas kohtaan "Asennusta käynnistetään uudestaan", joko kone jää tähän jumiin tai boottaa hetken päästä. Elikkäs nyt tarvittaisiin lisää hyviä neuvoja, näyttäisi muistitkin pelaavan, olen kokeillut kaikkien integroitujen laitteiden disabloimisia mutta niillä ei tunnun olevan merkitystä.

    Toivottavasti joku vielä tätä ketjua lukeepi. Läpimurto on lähellä..
     

Share This Page