DSL vanhaan Toshibaan

Discussion in 'Linux -keskustelu' started by peloton3, Mar 10, 2009.

  1. peloton3

    peloton3 Regular member

    Joined:
    Jun 15, 2007
    Messages:
    126
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Olen nyt yrittänyt asentaa Loadlin ohjelmalla Damn Small Linuxia TÄMÄN ohjeen avulla, koska en tällä hetkellä pysty käyttämään mitään boottaavaa mediaa. (Ei ole korppuasemaa eikä bios osaa käynnistää cd levyä)
    Olen päässyt jopa niin pitkälle että DSL alkaa lataamaan ja heti kun työpöydän kuuluisi tulla näkyviin, niin heittää tällaisen virheilmoituksen:
    Code:
    XI0: fatal I0 error 104 (Connection reset by peer) on X server ":0.0"
    after 0 requasts (o known processed) with 0 events remaining.
    Tässä vielä Loadlin options tiedoston sisältö:
    Code:
            linux
            root=/dev/ram
            rw
            initrd=minirt.gz
            vga=normal
            ramdisk_size=100000
            init=/etc/init
            lang=us
            apm=power-off
            nomce
            noapic
            quiet
            BOOT_IMAGE=knoppix
    P.S. Läppäri on Toshiba Portege 660CDT.

    Edit:
    Typoja ja lisäyksiä.
     
    Last edited: Mar 10, 2009
  2. BforeDusk

    BforeDusk Senior member

    Joined:
    Sep 15, 2006
    Messages:
    6,570
    Likes Received:
    7
    Trophy Points:
    118
    Aika arvailua mun vastaus. vga=normal asetus pitäisi vaihtaa sun näyttöä vastaava asetus.

    Xorg tai Xvesa on "näytönohjaus" vaihtoehdot. Xvesa yleisempi 800x600 reso, jos ongelmia tunnistaa näyttis yms, jotta paremi Xorg olisi työspöydälle käytössä.

    Jos läppäri usb boottia tukee, niin kokeile tämä.
    Kuten alkutarina kertoo. Jos sulla joku toinen usb-boottaava tikku on ja läppäri ei sillä boottaa, ei välttämättä tarkoita ettei tällä boottaisi.
    Sitten voit kokeilla onko tikussa kaikki sama kuin cd:ssä, eli asentaa täytenä, normaalisti kovoon.
    Eka käynnistys tuolla kun on ihan live-cd:n tapaan. Tai aina niin pitkään kun ei .sfs-tiedostoon talleta omia asetuksia. Tää on tuossa kerrottu.

    Niin asennat usb-tikkuun missä vaan cd-asemallisessa koneessa. Asennus usb tikkun ei asenna sen koneen kovolle mitään. Enkä rauta ongelmia ole parilla eri koneella bootaten huomannut.
     
    Last edited: Mar 11, 2009
  3. peloton3

    peloton3 Regular member

    Joined:
    Jun 15, 2007
    Messages:
    126
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Uskoisin, että tuo vga=normal asetus olisi toimiva, sillä komentorivi näkyy oikean kokoisena, ja kun sitä asetusta vaihdoin teksti meni eri kokoiseksi.
    Koneessa ei myöskään ole usb paikkaa joten tämä asennus mahdollisuus on myös tyrmätty.
    Näyttöasetuksiksi olen valinnut 800X600 ja 24 bittiset värit (samat kuin windowssilla käytössä, joten niiden pitäisi toimia).
    Itselläni tuli nyt mieleen että olisiko mahdollista että keskusmuisti ei riitä ja tästä syystä heittää tuon herjan?
     

Share This Page