noniin en tiä kuuluuko tänne mutta kuiteski .. Eli ku on toi EasyCleaner ohjelma ni mitähn nuo duplikaatit ovat ja mitä niistä voi poistaa en oo tehny mitään ku en viä oikeen tiä mitä on :/
Ne ovat tuplatiedostoja koneellasi. Eli tiedostoja joita löytyy kaksi tai enemmän. Jos et tiedä niistä mitään, niin älä poista. (niistä ei ole varsinaisesti mitään haittaa)
Duplikaatteihin "kannattaa" perehtyä vasta sitten, kun koneelta alkaa olla levytila vähissä. Silloinkin täytyy olla itse selvillä siitä, mitä koneella on missäkin kansiossa. Sitten on turvallisempi lähteä arvottamaan samannimisiä ja kokoisia fileitä, että kumpi jää ja kumpi lähtee.
hmm.. nyt on mun koneen levytila lopussa joten pitäs saada jostain tilaa joten tuli duplikaatit mieleen. ajattelin vaan et paljonkohan niillä saa levytilaa vapautettua?!? EC löysi jtn 1,601,889,497 tavua.. eli onko toi jtn 10 gigaa ???
Tuo tavumäärä tarkottaa vissiinkin reilua gigaa. Koitappa impata System Mechanic demo, asenna se ja "CLEAN", "ELIMINATE DUPLICATE FILES". Ainakin vanhemmat versiot näytti tiedoston nimen ja tarkan polun mistä kyseinen file löytyy. Sitten voit valita, että minkä tiedoston haluat säilyttää ja minkä poistaa. Testaa ja kysy lisää.
nuista tiedostoist sen verran et pitääkö aina jättää se tiedosto mikä on windows kansios, jos semmonen on ? ku on esim joku dell.url ni se on I386 kansios ja WINDOWS kansios?
En kyl koskis melkein kumpaankaan. Ei ne duplikaattien poistot voi kuitenkaan vapauttaa tapeeks tilaa koska nuokin edellä mainintut taitavat olla muutaman kilotavun kokoisia se jos jostain poistaa nii vimeisenä melkein WINDOWS kansiosta. Itse kattosin ensin ettei konella ole yhtään ainutta turhaa ohjelmaa, jonka on voinu ladata joskus vuosia sitten ja käyttänyt kerran vuodessa. Nykyään esimerkiksi on paljon soittimia tarjolla konelle kun voisi jopa yhdellä tai kahdella pärjätä oikeilla kodekeilla näin säästäis tilaa. Toiseks ettei koneella ole turhia elokuvia tai biisejä sekä ettei niitä ole kahteen kertaan samaa! Kolmantena voisi pakata tiedostoja joita ei käytä melkein mutta ovat tärkeitä. Näin säästyisi puolet enemmän tilaa! Jos näistä mikään ei auta, niin kauppaan ostamaan isompi kiintolevy. Luulen että turha duplikaateihin panostaa tässä.
mjeh..hyvä idea mut muutenki ajattelin hankkia uuren koneen ni ettei tähän uutta kovoo tarvi enää hommata
Yksi tapa on vaikka Windowsin omalla haulla hakea kaikki yli esim. megan tiedostot, pistää ne suuruusjärjestykseen ja katsoa ihan käsin onko tuplia. Tuon kokoluokan tiedostoilla alkaa turhien poistolla jo vapautuakin levytilaa. Tai jos megaisia (esim. mp3:t) on liikaa, niin rajaa voi nostaa lähemmäs kymmentä megaa.