DVB-T2-viritin

Discussion in 'Muuta keskustelua kotiteatterista' started by ettane, Nov 19, 2013.

1. ettane

ettane Regular member

Trophy Points:
    28
    Olen katsellut televisiota Pixmaniasta. Miltei kaikissa televisioissa maininta: Tässä televisiossa ei ole DVB-T2-viritintä.

Eli mikä merkitys tuolla virittimellä on ja onko se välttämätön olla Suomessa. Onko jotain muuta mikä tulisi huomioida kun ostaa töllöä ulkomailta? Kiitän vastauksista.

2. vps358

vps358 Active member

Trophy Points:
    93
    Ilman T2-viritintä jää antenniHD haaveeksi...

T: Vesku

3. xbkrypt0n

xbkrypt0n Active member

Trophy Points:
    73
    Erillisen digiboksin voi aina ostaa. Ulkomailta T2-viritin ei aina takaa CI+ -kortinlukijaa joka vaaditaan suureen osaan HD-kanavia tällä hetkellä.

Kanavien haku ja numerointi voi myös olla aika sekavaa. Saatat joutua käsin hakemaan kanavat oikeilla taajuuksilla ja sen jälkeen itse järjestelemään kanavat. Joissain vastaanottimissa (tv/digiboksi/bd-soitin) on mahdollista lisätä suomi laitteen tietoihin tehdasvalikon kautta.

4. vps358

vps358 Active member

Trophy Points:
    93
    Jolloin jotkut toiminnot (appsit) voi jäädä toimimatta...
    En nyt muista tarkkaan, mutta yksi verkkokauppa.comin harmaatuoma oli sellainen...

T: Vesku

Editti: Tuo tapaus....

Last edited: Nov 20, 2013
  5. HifiTollo

HifiTollo Member

Trophy Points:
    16
    Kuulin viime viikolla, että kristillinen Alfa-TV alkaa näyttää antenniverkossa maksutonta ohjelmaa DVB-T2 -formaatissa, ja minua alkoi kiinnostaa vallankin sarja "Bible", mitä mainostetaan USA:n katsotuimpana sarjana v 2013.

Bible-sarjan 1.osa lähetettiin eilen klo 21.00.

http://www.bc-tv.eu/index.html

Olin ostanut kesällä Topfield -merkkisen HD-digiboxin, lähinnä tosin sen takia, että sillä pystyi tallentamaan niin monia yhtaikaisia eri kanavia, mutta nyt päätin kokeilla sen DVB-T2 vastaanottokykyäkin.

Tyhjensin kanavalistan ja hain kanavat uusiksi. Sieltähän se löytyi se Alfa-TV ja asettui kanavapaikalle 15, kuten Alfa-TV kertoo nettisivullaan. Toppari kertoi kanavan lähettävän DVB-T2 signaalia, ja sen ajastus ja tallennus sujui kuten muittenkin kanavien. Suomalainen tekstitys ok jne.

Antenniin ei ole tehty mitään muutoksia.

Last edited: Dec 2, 2013

Share This Page