Moi, Nyt tuntuu jotenkin käsittämättömältä nämä DvbViewer Pro:n "No hardware available!" -ongelmat. DVB-T härvelinä olen kokeillut sekä PCI -kortteja, että myös USB -härveleitä. Molemmat ihan geneerisiä BDA -virittimiä, jotka pitäisi toimia OK dvbviewerin kanssa. Ohjelma toimii toisinaan ihan OK, mutta toisinaan tulee aina käynnistäessä "No hardware available!" -ilmoitus, ehkä noin joka toinen päivä. Miten ihmeessä tästä nyt pääsee lopullisesti eroon? Olen tehnyt seuraavaa: -lukenut kaiken mahdollisen tähän vikaan liittyen -kokeillut kolmella eri geneerisellä ja laitevalmistajien BDA ajureilla -asettanut hardware asetuksista kortin Preferred -tilaan (ohjelma löytää myös kaksi muuta: Unicast ja multicast network devicet; nämä olen asettanut tilaan: Do not use. Olen lukenut, että nämä muut käyttämättömät laitteet voisivat aiheuttaa ongelmia, mutta en saa niitä lopullisesti listasta poiskaan.. ne saa pois, mutta vaikka kuinka tallentaa; ne ilmestyvät joka käynnistyksellä sinne uudestaan.. niiden poisto hardware.xml tiedostostakaan ei poista niitä lopullisesti. -kortin asetukset ovat oikein; eli terrestial, ci module, yms. mitkä pitääkin olla OK. -kokeillut tosiaankin sekä USB plugilla että PCI kortilla.. molemmilla sama ongelma tulee toisinaan -käynnistellyt niitä Unregister/Register_DVBSource.exejä.. mitä ne muuten sitten tekevätkään? Pääsen ongelmasta yleensä eroon, kun painan ”Scan Devices” hardware valikon alta, (vaikka laite näkyisikin listassa), ja sen jälkeen valitsen vain kanavan.. (aina tämäkään ei näytä toimivan), mutta käytän tosiaankin DvbVieweriä automaattisissa ajastuksissa, niin jää monesti ajastukset väliin, kun se dvbviewerin ikkuna on jäänyt herjaamaan tuohon ”no hardware available” -ongelmaan.. DvbViewer Pro on versio 3.9.2 Onko tähän ongelmaan oikeasti olemassa joku lopullinen 'korjaus', jota en nyt vain kässää? Olen lueskellut, että tätä vikaa esiintyy todella monella käyttäjällä – aina silloin tällöin. Jos jollain on kokemusta samasta ongelmasta ja myös uudemmasta DvbViewer versiosta, niin onko uudemmasta versiosta ollut mitään apua? Tai miten olette tosiaankin korjanneet vian lopullisesti? Kaikki kommentit tervetulleita..
Suosittelen vaihtamaan uusimpaan versioon joka tällä hetkellä on 4.2.1.0 Itellä on toiminu ihan ok tuo versio ja just tuota sun probleemaa esiinty suuremmalti mulla just nuilla 3 :sella alkavilla versioilla.
Noniin, Nyt tuli päiviteltyä tuohon uusimpaan versioon, mutta ikäväkseni huomioinkin change notesta, että enää ei tueta sitä timers.xml tiedostoa? Ainakaan ohjelma ei sitä enää käytä. Missä versiossa tämä on poistettu? Ja mistä voisi saada vanhemman version joka vielä tukee tuota tiedosta.. members alueilla vanhin saatava versio on vain 3.9.4 (joka mulla olikin jo aiemmin).
Tuohon ei voi vastata kuin että kannattaa panna aina edellinen versio talteen jos tulee ongelmia päivityksessä. Itselläni on näköjään jäänyt talteet muutamat edelliset versiot. Edit: tuo change note muuten kannattaa lukea ennen päivittämistä