DVD-ääntä haeskellaan, eli on "nauhoitettu" aiemmin elokuva, jota olen pottamassa DVD-R:lle DVD-videona. Ongelmaksi on muodostunut ääni, joka ei tule ollenkaan LG:n dvd-soittimessa. Sain muualta vinkiksi muuttaa äänen ac3:ksi BeSweet & GUI -ohjelmilla, mutta tämä aiheutti vaan sen, että "Ääni" kuulostaa purlutukselta ja pörinältä. Vahvari kyllä ilmoittaa äänen olevan Dolby Digtial 2.0:aa. Kuva on ok. Mikä, miten tai mihin muotoon tuo ääni pitäisi muuttaa, että sen saisi tulemaan ilman kommervenkkeja ulos? LG kyllä soittaa vaikka mp3:sia, mutta tämä ei taida kuulua DVD-standardiin.
Missähän formaatissa tuo ääni tällä hetkellä on? Ja käytitkö tuon Besweet:in kanssa kuinka korkeaa bitratea tuolle AC3 äänelle?
hmm. Muistaakseni Alkuperäinen ääni oli mp2, siitä yritin saada ac3:sta 192 bitratella. Onko tuolla endianilla vaikutusta? pistin nyt intel, ja katon mitä käy.. Muita vaihtoehtoja?
mp2 ääni pitäisi kyllä toistua DVD soittimella, oletko koittanut toistaa tuota tiedostoa esim. windows media player:illä että se kuulostaa toimivalta?
Windows Media player, bsplayer, winamp.. Kaikki soittaa alkuperäisen uusiksi. Olen muutamaan otteeseen projectX:llä tehnyt koko lafkan uusiksi. Alkuperäinen filu on Nebulan Digitv -softan tallentama. Olen kokeillut mp2:htakin, mutta dvd-soitin on mykkä. Johtuisiko siitä, että tuo audigy tuntuu samplaavan kaikkea mahdollista 48khz, siitä huolimatta että käsken besweet:iä downsampling 44100hz...?
Nyt kun tarjosin AC3 2.0 48khz, niin alkoi toimia. Paitsi että dvd soitin alkoi nyt vinkua DVD aluekoodista.. No tämä on onneksi vain hidaste..