Terve! Elikkäs minulla on seuraavan lainen ongelma. Oma Dvd asemani lukee cd levyjä muttei mitään dvd levyjä. Asema on ennen toiminut moitteettomasti mutta jokin aikaa sitten se ei enää pyörittänyt dvd levyjä ja nyt sitten päätin puuttua asiaan. Eli siis ihan sama minkä dvd levyn laittaa sisään niin se ei pyöri, mutta cd levy kylläkin. Minulla on tämä LG:n HL-DT-ST DVD-ROM GDR8162B Olen erittäin kiitollinen jos joku minua viisaampi osaisi neuvoa Kiitos. Ps. Minulla on 2 asemaa ylempi dvd/cd ja alempi cd asema
Moi! Onkohan sulla dma päällä. Katso Laitehallinnasta IDE- tai Atapi-ohjaimet/ ensisijainen tai toinen/ Ominaisuudet/ Lisäasetukset/ Siirtotapa kohtaan pitää olla "Dma jos käytettävissä". Jos on näin voi auttaa kun poistaa IDE-ohjaimen ja käynnistää koneen uudelleen jolloin kone löytää sen uudelleen ja asentaa sen.
Ai niin! asensin windowsin uudelleen kun tuli jokunen aika sitten huollosta niin se ei enää hyväksynyt WinDVD:tä :O olisiko tällä jotain asiaa? Se valitti muistaakseni jotain että tämä ei sovi windows xp:lle .
Yks vaihtoehto on testata toisella dvd asemalla jos saat jostain käsiisi. Toinen vois olla rekisterin putsaaminen jollain softalla Esim. Ccleaner tai vastaava. Poista dvd asema laitehallinnassa ja aja rekisterin putsausohjelma ja käynnistä uudelleen, jolloin winkkarin pitäis löytää asema ja asentaa se uudelleen.
Joo.. elikkä tein tuon rekisterin putsaamisen muttei auttanut.Koitan hankkia itselleni jonkun kaverin dvd aseman ja kokeilen sitten.
Saattanut mennä winukan asennuksessa jotain pieleen, tee korjausasennus tai forkkaa jos ei mitään tärkeetä ole koneella.