Mikä on kun käynnistin yks päivä koneen ja dvd/cd asema on hävinnyt kokonaan :O ??? ja kun pistää levyn sisään niin ei tapahdu voiko korjata vaiko pitääkö viedä takas liikkeeseen
kyllä näkyy tossa dvd aseman kohalla. oon tehny vianmäärityksen ja sieltä ne ohjeiden mukaan mutta mitää ei tapahdu oon asentanu uudelleen eikä tapahdu mitään :/
Mitähän tuo laitehallinta kertoo siitä dvd-asemasta? siis mikä on sen huutomerkin syy? Se lukee siinä ihan ensimmäisellä välilehdellä kun klikkaat sitä dvd asemaa. ja taisit jo saada kirjoitettua tuon komennon oikein eli se oli .msc ei .mcs
Tämän laitteen ohjaintiedostoa ei voi ladata. Ohjaintiedosto saattaa olla vahingoittunut. (Koodi 39) Käynnistä laitteen vianmääritys valitsemalla Vianmääritys.
Kristallipallo väitti, että kyseessä olisi WinXP, joten kokeilepa pahuuttasi tätä: Avaa rekisterieditori (Run-boksiin regedit) Etsi allamainittu avain ja poista sieltä upperfilters ja lowerfilters 1. Remove the Upperfilters and Lowerfilters values completely from the following registry key: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318} Sulje editori. Käynnistä kone uudelleen. Allekirjoittanut ei vastaa mahdollisista rekisterin sössimisistä ja koneen mahdollisesta toimimattomuudesta.
Oletko avannut kopan ja varmistanut että piuhat on kunnolla kiinni? Tunnistaako bios sen aseman? Mitä asensit/poistit tai säädit ennenkuin se katosi?
Tuo vika ilmaantuu usein, kun asennellaan/poistellaan Roxion ohjelmia. Ne kun kaappaavat aseman itselleen, eivätkä halua siitä luopua edes poistonsa jälkeen. Toki jotkut muutkin ohjelmat moista tekevät, mutta joka tapauksessa tuo rekisterin editointi on melko usein se tehokas toimenpide. Toki jokainen tekee itse päätöksensä, että jaksaako sitä kokeilla vaiko ei.