DVD asemaa hommaamassa...???

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by jihaa, Aug 24, 2002.

1. jihaa

jihaa Member

Trophy Points:
    16
    Niin olen ajatellut ostaa DVD aseman ja siitä herääkin monta kysymystä??? Idea olisi käyttää sitä normaalina dvd: katsomislaitteena, eli orginaali dvd leffojen katseluun! Mitä tarvitsee moiseen operaatioon??? Minulla on tällä hetkellä seuraava kone: AMD 1.2 mhz,256Mb 133 mhz SDRam, Geforce 2 mx 400 32mb+tv-out, 128 soundplaster äänikortti ja siihen aattelin hankkia ton DVD-aseman! Niin ja telkkari on Philipsin 21 tuumainen 3.v vanha! Pystyykö noilla katsomaan leffoja??? Ja lista tarvittavista softista??? Ja Ohjeetkaan ei olisi tarpeettomat? Tietty tarviin ton piuhan telkkariin, mutta tarviiko aseman lisäksi purkukorttia vai saako sen softalla toimimaan???

2. jihaa

jihaa Member

Trophy Points:
    16
    Siis minulla 1200 mhz, ei tuo 1.2 mhz prossu ;~)

3. dRD

dRD I hate titles Staff Member

Trophy Points:
    143
    Softa riittää, WinDVD4 tai PowerDVD XP 4.0.

4. Trilogy

Trilogy Regular member

Trophy Points:
    26
    Tyrkkäät aseman sisään ja käytät katsomiseen esim. Power DVD:tä joka on yleensä asemien mukana. Muuta ei sitten tarvitakaan koska koneessa ja näyttiksessä riittää tehot :)
    Katsos onko näyttiksessä tv-outtina kestainen tai musta liitin monitoriliittimen lisäksi.
    Keltainen on komposiitti ja musta on s-video.
    Johdon lisäksi tarvitset scart-adapterin jos tv:stä ei löydy kyseisiä liittimiä...

Last edited: Aug 24, 2002
  5. jihaa

jihaa Member

Trophy Points:
    16
    Mites on ton aseman lukunopeuden vaikutus? Eli varmaan kandee ostaa mahdollisimman nopea, vai millä jo pärjää??? Katellin telkkariani ja siinä oli etupaneelissa valkoinen audioliitin ja keltainen video, pyöreitä molemmat??? Näytönohjaimessa on musta pyöreäliitin!

6. Eza

Eza Regular member

Trophy Points:
    26
    Sun pitää hommata sellainen liitin mikä kääntää sen mustan pyöreäksi keltaiseksi. sitä voit kysyä lähimmästä kodinkone liikkeestä.

itse ostin dvd aseman saamaan käytötarkoitukseen mulla oli vaan tullu se piuha näytönohjaimen mukana...

eikai niillä eri nopeusisillä asemilla oo niin suurta hinta eroo. gigantissa oli 16x nopeuksinen halvempi kuin 12x

7. jihaa

jihaa Member

Trophy Points:
    16
    Niin mulla tuli nätönohjaimen mukana semmoinen 1.5m piuha missä molemmat päät käyvät sinne näytönohjaimeen? Eli meinaat että ostan vaan semmoisen liitimen, joka muntaa sen siihen telkkarin etupaneelissa olevaan video(keltainen) liittimeen??? Ei siis tarvitse käyttää scart-liitintä??? Ja jos käytän scarttia, niin voinko vetää sen tietokoneelta videolle, kun on siellä kaksi scarttia ja tv:ssä vain yksi???

8. Eza

Eza Regular member

Trophy Points:
    26
    Tässä sulle paras tapa laittaa kuva näkyy TV:stä:

ota se piuha mukaan ja lähe kodinkonekauppaan eti semmonen scart liitin mihin se piuha käy. siihen scarttiin vaan pistät piuhat ääni kortista ja näytön ohjaimesta ja scart kiinni telkkuun.

kun piuhat on kunnossa:
    klikkaa työpöydällä oikeaa ominausuudet "asetuset" välilehti ja sieltä "lisäasetukset" ja vielä klikkaa "nWiew" välilehteä. sieltä sitten "tunnistelet näyttöjä"

suosittelen sitä scart liitintä sillä saa paremman kuvan kuin analoogisella(keltainen) liitännällä.

voit yrittää tunkea sita scart liitintä videohin jos haluat ottaa kopion dvd:stä vhs:lle

Last edited: Aug 25, 2002
  9. Trilogy

Trilogy Regular member

Trophy Points:
    26
    Ja tuosta nopeudesta sen verran että eihän sillä pitäisi olla leffoja katsottaessa hirmuista merkitystä, samaa vauhtiahan sen leffan pitää tulla kuin vhs:lläkin. Ehkä 16x on hyötyä jos käyttää muita dvd-romppuja, mutta eihän dvd-asemien nopeudetkaan ole verrannollisia cd-asemien nopeuteen. Kannattaa yrittää ottaa selvää, kuinka paljon ääntä asema pitää. Leffan katselusta ei tule mitään jos asema meinaa siinä vieressä lähteä lentomatkalle ;)

10. Jake

Jake Active member

Trophy Points:
    66
    Neron drive speed softalla pystyy tiputtamaan maksimi luku nopeutta, niin aseman meteli ei häiritse..

11. jihaa

jihaa Member

Trophy Points:
    16
    Niin mutta mites sitten kun mulla on tällä hetkellä piuha stereoihin äänikortilta ja videoista scartti telkkuun! Miten saan kaikki toimimaan, jos kerran laitan telkkariin ton scart sovittimen? Silloinhan minulta häviää videon kuva??? Ei aina huvittaisi vahdella piuhoja? Saako rca:ta pitkin kulkemaan kuvaa videolta telkkariin, jossa on se sovitin??? Mitäs jos kytken ton scart-sovittimen videoon, jossa minulla on kaksi scartti paikkaa ja laitan siihen näytönohjailmelta piuhan? äänet tulisi silloin äänikortin kautta, joka on kytkettynä stereoihin???

12. Eza

Eza Regular member

Trophy Points:
    26
    hommaa semmonen palikka mikä jakaa scart liitimen

Share This Page