Niin, elikkä mulla on sellanen Samsungin lukeva dvd asema. Asensin sen koneeseeni ja käynnistin koneen ja windows ilmoitti uudesta laitteesta ja asensi sen normaalisti sitten laitoin aidon DVD-Elokuvan sisään mutta kone ei tee mitään muuta kuin, että lataa DVD:tä mutta ei koskaan käynnisty. sitten kokeilin laittaa normaalin cd levyn koneeseeni ja se toimi moitteettomasti kyseisessä dvd asemassa.. missä vika ? katsoin myös sieltä jostain samsung aseman tiedot ja siellä luki että laite toimii oikein.. Voisittekos auttaa vähäsen
Onko sulla dvd katseluun sopiva ohjelma, powerdvd tai windvd yms. Vlc ja mediaplayer classic toistaa myös dvd:t.
Jep mulla on WinDVD, mutta koko tietokone ei tunnista koko dvd:tä -->Tiedostoa ei voi avata ! Ai niin ja olen laittanut LG polttavan cd/cd-rw aseman masteriksi ja dvd aseman orjaksi ja toisinkin päin olen kokeillut mutta mitään eroja ei näytä tapahtuvan... Onkos muita vinkkejä mitä voisin kokeilla vai voiko laserissa olla jtn vikaa ? Sitä eniten ihmettelen, että cd-levyjä lukee, mutta DVD-levyn kanssa ei tule toimeen.
Mikä on firmware ja miten sellainen haetaan ?! Perhana ei ole tullut katsottua tukeeko se - vai + levyjä. mutta mitäs yleensä on tollaset normaalit Elokuvat jotka on dvd:llä + vai -`? En ole nyt kotona mutta katson huomenna tukeeko laite + vai miinus vaiko molempia
Firmwaren saa aseman valmistajan sivuilta, jos on pakettikone niin koneen valmistajan sivuilta jos ei ole tiedossa aseman valmistajaa.
No nyt asenin ton firmwaren ja oikeen version siitä, mutta nyt koko kone ei tunnista koko dvd asemaa ?
No nyt löysi sen mutta.... tuli uusi ongelma laitteen nimi on muuttunut täysin ja dvd luukku EI aukea se vain näyttää että se lataisi jtn levyä vaikkei siellä ole mitää sisällä ? eli vain vihreä valo palaa koko ajan asemassa ?
Joo samsung ja sit se malli oli ihan oikein en nyt muista mikä se oli mutta katoin niin että oli oikein
Kun tuo kuulostaa kovasti siltä että on flashittu väärä firmis (jos siis asema ei toimi lainkaan). Tietenkin kannattaa kokeilla CD/DVD:ltä boottaus, jos vika vaikka olisi Windowsissa (jota kyllä epäilen).
Eli laitehallinnasta oikea hiiri sen DVD-aseman päällä ja sitten ominaisuudet DVD Region välilehti ja sitten katsoo onko siellä valittuna mitään aluetta.