Tosta kun tuossa DVD->DivX rippaus artikkelissa neuvotaan laittamaan tuo 2-pass tekniikka, entäs jos lasken ripin laadun niin että sen kooksi tulee yksi CD (700Mb) niin laitanko sitten valinnaksi 1-pass tekniikan että tulee sitten tollainen 700Mb yksi tiedosto..? koitin jo 2-pass:lla ja tuli yli 1,2Gb
Ota huomioon että äänet tulee lisää. Jos käytät DV-toolia kuten artikkelissa on. Laita Audio Formaattiin se muoto mitä käytät. Ei ole merkitystä leffan kokoon käytätkö 1-pass tai 2-pass tekniikkaa. Kerro miten lasket bitraten? Itse laskeskelin että pitäisi olla n.900 kbit/sec tuolle 700mb leffalle
Uusin DivX koodekki (5.x) saattaa tehdä ennalta arvaamattomia tiedosto kokoja. Itse jos haluaisin leffan .avi muotoon niin käyttäisin DivX 4.12:sta tai XviD koodekkia..
Ok, eli pitääpi hakea tuo 4.12.. Laskin bitraten tuolla ohjelmalla mikä artikkelissa mainittiin, otin sieltä valikosta kooksi 700Mb ja laitoin MPEG 160kbps ääneksi, vai mikä olikaan äänen laatu, en muista.. sitten se antoi ne viimeiset numerot mitkä sitten näppäilin siihen että millä laadulla se pakkasi sen.
itse kyllä tekisin DivX 5.XX:llä ja GordianKnotilla... tulee aina oikean kokoisia filuja! ;o) Yksi ohje lisää: http://users.evitech.fi/~samulib/divx.htm Zzzzzzzzzz