Niin Eli kertokaas mitä ohjeita/Tapoja käytätte. Ja miten ja miksi päädyitte siihen? Entä mikä on "mielestäsi" Paras ohje. Itse käytän Tätä Afterdawnin ohjetta Divx:ien tekoon. http://www.afterdawn.com/articles/archive/dvd2divx_anamorphic.cfm XviDin tekoon käytän muuten sama ohje mutta Divx codekin tilalla luonnollisesti tuo Xvid codekki. Jonka kanssa olen sitten yrittänyt niitä säätöjä sählätä itse Tätä ohjetta ajattelin kokeilla seuraavaksi. En sitten tiedä tuoko kuvanlaatuun enään parannusta mutta voisi noita AC3 ääniä koittaa. http://personal.inet.fi/atk/milchofilm/ Niin kertokaas nyt muutkin, että mikä ohje/tapa on teistä paras.. Niitähän on varmaan yhtäpaljon kuin on tekiöitäkin
No minä olen käyttänyt DivX:ien tekoon GKnottia ja Doom9.org:n ohjetta. Ääniformaattina on yleensä AC3 (jos teen kahden CD:n ripin), yhden CD:n ripissä olen käyttänyt sekä ogg:a että MP3:a. Eli se DivX-ohje löytyy luonnollisesti osoitteesta www.doom9.org Ja sitten XviD:n tekemiseen olen soveltanut sekä omaa luovuuttani (tosin vaihtelevalla menestyksellä) että Doom9.org:n XviD ohjetta. VirtualDubilla on siis tullut leikittyä. XviD on vielä kehityksen alla, joten siitä tulee uusia buildeja melkein joka toinen viikko, kannattaa odottaa vielä pari kuukautta kunnes ensimmäinen kunnon versio ilmestyy. Kun ei ole olemassa vielä kunnon ohjetta XviD:n kaikille ominaisuuksille kuten QPel:lle ja B-Framesille, koska niiden kehitystyö on vielä kesken. Jos XviD kuitenkin kiinnostaa niin kannattaa suunnata Doo9.org:n foorumille ja siellä XviD osastolle http://forum.doom9.org/forumdisplay.php?s=&forumid=52. Mutta minä ainakin jään odottelemaan sitä XviD kunnon julkaisua ja käytän DivX:ää siihen saakka.
Itse olen tehnyt tuolla AD:n tavalla (kodekin voi sitten tse valita) aika paljon, mutta olen sählännyt myös AviSynthin kanssa. Se nopeuttaa koodaamista pikkaisen, toisaalta sen ei ole väliä kun yöt ovat aina yhtä pitkiä... Divx:ä olen tehnyt GordianKnotilla ja äänet sitten niin OGG:lla kuin MP3:lla. Divx:ssä ärsyttää tällä hetkellä se bugi jossa tiedostoista tulee liian pieniä. "Kooderi on kohdannut maksiminsa", my ass, phyh.
Aiheesta vähän ohi ja "sarjassamme typeriä kysymyksiä"... Kun esim. DivX 5.02 codecin asennuksen jälkeen ei enää nämä vanhemmat 3.11 tai 4.22 toimi, niin kuinkas se on sitten esim. XviD kanssa, lakkaako joku codec toimimasta jos asentaa ennen 5.02, onko merkitystä missä järjestyksessä noi installoi? (AC3-codecin muuten joutuu ainakin allekirjoittanut ja eräs frendi asentamaan ajoittain uusiksi kun se katoaa)
Uusin XVid korvaa vanhemmat XVidin automaagisesti, vaikkakin readme:ssa suositellaan vanhojen poistoa add/remove programs:n kautta. Eli ei kai sillä mitään merkitystä ole, siitä vain Divx 5 -> Xvid -> FFDShow -> AC3 filtterit. Niin juu noista AC3-filttereistä... Jos asentaa PowerDVD:n tai WinDVD:n noiden Doom9:n filttereiden jälkeen niin hyvin lähtee Doom9:n filtterit mäkeen. Eli aina kun on asentanut jotain tuommoista niin kannattaa vetäistä removepath.exe -> asentaa uusiksi. Ja WinDVD:n kansiosta voi ottaa iviaudio.ax -tiedoston ja heittää se Doom9:n filtterin kansioon sen alkuperäisen päälle -> asentaa taas audiofiltterit uusiksi. Näyttää olevan uudempi tuo WinDVD:n mukana tuleva tiedosto. Tiedä sitten mitä korjaa / parantaa.
Aikaisemmin käytin pitkään Avisynthiä, Virtualdubia ja BeSweetiä aika pitkälti Doom9:n ohjeita mukaillen. Koodekkeina DivX 4, 5, tai XviD. Nyt olen siirtynyt kokonaan Gordian Knotiin ja DivX 5:een. Ihan yhtä hyvää jälkeähän molemmilla tavoilla saa, mutta GKnotin kanssa nuo valmistelut sujuvat paljon nopeammin kun ei tarvi kikkailla bitratelaskureitten ja Avisynth-mantrojen kanssa. Lisäksi tykkään siitä kun GKnot tekee leffoista just tasan oikean kokoisia. Äänet tulee vielä toisinaan laitettua BeSweetillä.