Moikka itselläni on aikoinaan ostettu dvd elokuva. Olen yrittänyt sitä handbrakella muuttaa sitä mp4 muotoon. Siinä on jotain ongelmaa, koska en saa muutettua sitä kokonaisuudessaan yhdeksi tiedostoksi. Virhesanomiakin tulee tuolla handbrake ohjelmassa. Kun yritän katsoa sitä vlc playerillä katsoa se pysähtelee ja tarttuilee vähän väliä. Onko mitään keinoa saada korjattua tätä elokuvaa dvd:ltä...
Perinteiset levyn pesu, pyyhintä ja kiilloitus mikrokuituliinalla säteen suuntaisesti. Yleensä tuo merkki on levyltä lukuvaikeuksista... Toimiiko erillisessä soittimessa ok? T: Vesku
Aika jännä homma. Aluksi ajattelin että nuo on niin vanhoja dvd ostoksia, että niissä saattaa olla vikaa. Tuo mitä nyt olen yrittänyt käsitellä handbrakella, toimii kuitenkin erillisessä dvd soittimessa (Tv:n video). Ei mitään ongelmaa. Elokuva on 1h 40 min ja 46 sekuntia pitkä. Valmista tavaraa (mp4) saan noin 40 min.. Yritin suoraan tätä levyä katsella tietokoneella vlc playerillä. Se katkeili koko ajan ja pätkii..Ja viimein sammui. Toinen levy, yhtälailla samaa ikäluokkaa. Sen sain onnistumaan tällä handbrake ohjelmalla. Jätin siinä pois tekstityksen ja halusin irroittaa ne erillisiksi tiedostoksi SubRip ohjelmalla. SubRip ohjelmalla meni 83% asti hyvin, mutta silloin se pysähtyi kuin seinään. Ei edennyt enää...Mulla on käytössä erillinen dvd asema: https://www.verkkokauppa.com/fi/pro...RA3_v-R-R3X1_zN9lnQi9PkHckvhQ07YaAi5fEALw_wcB Yritin irroittaa tekstiä myös vsrip ohjelmalla kyseisestä elokuvasta. Siis tuosta samasta elokuvasta josta yritin subrip ohjelmalla saada tekstiä ulos, mutta se ei edennyt senkään vertaa subripillä. Melkein heti tuli sanoma että ohjelma keskeytetään. https://www.videohelp.com/software/VSRip Olen ostanut tämän aseman koska tietokoneeni levy asemassa ei tunnistanut dvd levyjä. Ainoastaan cd:n... Ei tämä mikään maatakaatava ongelma ole, mutta ihmetyttää hiukan. Mulla ei ole nuita kuituliinoja, joita ehdotitte dvd levyn pesun jälkeen... Onko mahdollista käyttää tv:n erillistä videoplayeriä, että kytkee sen tietokoneeseen. Tarkoitan saisin sen mp4 muotoon käyttäen tuota handbrake ohjelmaa. Jos vika on tässä dvd asemassa ... Mulla oli käytössä sellainen ohjelma kuin crystaldisk info, mutta se oli kovalevyn testaus. Onko ohjelmaa, jolla pystyy dvd asemaa testaamaan..
Itselläni on vain vähän kokemuksia alalta, mutta mieleen on jäänyt, että poltto-ongelmiin saattoi auttaa polttonopeuden pienentäminen siitä, millä ohjelma polttoa oletuksena yritti. Sitäkin kannattaa kokeilla, jos poltto katkeaa kesken kaiken.
Jossakin oli juttua aikoinaan,että CD levyt voi polttaa suuremmalla nopeudella. DVD levyt pienillä nopeuksilla. Mikä on sitten tämänpäivän vaatimustaso polttohommiin. Onko suositukset muuttuneet ja mihinkä suuntaan. Kannattaa nyt ainaskin kokeilla pieniä polttonopeuksia.
Testasin useita vanhoja dvd elokuvia, jotka epäonnistuivat handbrake käsittelyllä. (mp4) Ei minkäänlaista ongelmaa ollut katsoa erillisellä dvd koneella ja tv:llä. Luulakseni vika on tässä dvd asemassa..
Jaha, kiirehdin kertomaan omista kokemuksistani unohtaen, että edellä olikin kyse DVD:n muuntamisesta MP4-tiedostoksi eikä videotiedoston polttamisesta levylle.
Näin oli l. yritin muuntaa nuita joitakin omia dvd elokuvia MP4 muotoon. Oma tulkintani on että vika on tuossa asus dvd asemassa. Ei onnistunut myöskään tekstien irroitus subrip ja vsrip ohjelmalla kyseisestä elokuvasta, jota yritin muuntaa MP4 formaattiin. Kuitenkin pystyn katsomaan näitä dvd kiekkoja erillisestä dvd soittimesta, joka on kytketty tv:n.
Lukupään puhdistus saattaisi auttaa. Eri aikoina DVD-laitteiden lukupäiden lukualuetta on kavennettu ja se on aiheuttanut eri ikäisten levyjen lukuongelmia. Jos jollakin laiteella toimii oikein, on melko varma ettei pysty lukemaan levyä kunnolla. Jos levy on varmasti puhdas, niin uskoisin lukupään puhdistuksen auttavan asiaa. Ongelma on levyasemassa. Esim. Hama DVD-soittimen linssin puhdistuslevy - Gigantti verkkokauppa
Tuo saattaa olla hyvä ostos. Vaikka joskus ostaisi uuden dvd aseman. Saattaa olla että kokeilen aluksi tuolla...
Ei kahdella kympillä, ostat Topsipuikkoja ja isopropyylialkoholia vitosella ja linssin saa puhtaammaksi kuin moisella levyllä, Lukupään jos saa näkösälle, niin sen linssiä voi yrittää putsata, harvemmin ne on kyllä vikaantuneeseen seurataservoon vaikuttaneet. Kallis kahdenkympin puhdistuslevy, jos uuden aseman saa samaan rahaan. T: Vesku
Onko noiden linssien puhdistuslevyistä virallista,tutkittua tietoa. Toimiiko,vai eikö toimi,Meneekö rahat vaan siihen perinteiseen. Kankkulan pohjattomaan kaivoon. No kannattaahan sitä kokeilla,sitten näkee mikä on lopputulos.
Löytyy noita halvemmallakin. Linssin Puhdistin | Puhdistuslevy | 20 ml | CD-soitin | CDON Ainakin minulla joskus toimi, kun käytin sitä. Noita soittimia käytetään nykyisin niin vähän, että pöly tukkii linssin pinnan.
Nuita puhdistus levyjä näytti hintahaarukka melko laaja. Alkoi 7,00 e ylöspäin. Mulle on aina kyllä sanottu ettei köyhä kannatte ostaa kuin parasta laatua. Eli maksaa maksaa vähän enempi laadusta. En tiedä onko kuitenkaan tässä tapauksessa samanlaatuisia nuo 7.00 e ja 18e tuotteet. Näitä ulkoisia asemia saa 13e ylöspäin. Itsellä on läppäri käytössä.
Käsittääkseni nuo kaikki perustuvat puhdistusharjoihin ja -aineisiin. En usko niillä suurta eroa olevan.