Osassa viimevuoden puolella varmuuskopioimissani elokuvissa,on seuraava ongelma, elokuva pysähtyy 10 - 15 minuuttia ennen loppua. Kopiointiin olen käyttänyt Dvd Shrink ohjelmaa ja polttanut Nerolla tai Any Dvd/Clone Dvd yhdistelmää. Muutamissa tapauksissa Nero on herjannut ei kriittisestä virheestä, Clone Dvd ei ole virheilmoituksia antanut Levyinä olen käyttänyt Verbatim 8x levyjä, polttoasemana on Nec 2510A
Kannattaa kokeilla seuraavan kerran siten, että säätää tuota DVD Shrinkkiä tekemään hieman pienemmän ISO-tiedoston. Ei siis yritetä täyttää DVDtä niin paljon kuin mahdollista (kuten Shrink oletusarvoisesti tarjoaa). Varmuuskopioon kannattaa sisällyttää vain varsinainen elokuva (main movie), suomenkielinen tekstitys ja AC3-äänet. Ei ekstroja, valikoita, director's commentteja tai muita ylimääräisiä materiaaleja mukaan. Siis jos haluaa parhaimman kuvanlaadun. Firmis kannattaa myös päivittää. Jos olet polttanut esimerkiksi Verbatimin + levyille tähän asti, niin kokeile myös - levyjä. Itselläni tuli parempi tulos - kuin + levyillä.
Itsellä Samsungin vanha DVD soitin näyttää kaikki varmuuskopioni, mutta uusi LG pätkii lopussa melkein kaikilla levyillä. (leaddatao1,ritek05) Kyseisiä levyjä vaikka polttais millä nopeudella niin LG:lle ne ei kelpaa, mutta Samsung toimii hienosti. Verbatim 16x levyt voi polttaa 16x ja ne kelpaa molemmille soittimille kaikki. Eli kiinni DVD_soittimesta / mediasta. Ps: Poltan NEC ND-3500A asemalla. Edit:Käytän - levyjä. Edit2:Mikähän musta on newbien tehnyt kun olen ollut tod. kauan jo senior member.
Kannattaisi varmaan katsoa Neron CD-DVD-speedillä noiden poltettujen levyjen laatua. Joillakin Memorexeilla en saanut millään toimivia leffoja. Muistelisin, että joillakin asema/levymerkki-yhdistelmillä virheiden määrää saattaa hypätä varsin suureksi joko levyn alussa tai lopussa. Ja jos DVD-soittimen virheenkorjaus ei niitä pysty korjaamaan, niin pätkimistä/pikselöitymistähän siitä seuraa.