DVD-elokuvat koneelle

Discussion in 'DVD-R -keskustelu' started by JM81, Nov 29, 2005.

1. JM81

JM81 Guest

Moi, olen aika amatööri näissä asioissa joten kysysin teiltä tietäjiltä hieman neuvoja muutamaan asiaan. Eli jos vaikka käyn vuokraamassa DVD-leffan ja haluun sen saada sitten omalle koneelle jotta voin katsoa sitä toisenkin kerran niin millainen prosessi se on, entä millä ohjelmalla se pitää tehdä. Olisin erittäin kiitollinen jos voisitte neuvoa minua tässä asiassa.
    Kiitoksia jo etukäteen.

2. jule100

jule100 Guest

3. Rockie

Rockie Guest

Itse suosittelen ohjelmaa DVD Shrink. Se on käyttöliittymältään suht selkeä ja helppo käyttää. Esim. täältä afterdawnista löytyy käyttökelpoinen opas http://fin.afterdawn.com/artikkelit/arkisto/dvd-9_dvdr-levylle_dvd_shrinkilla.cfm.

Jos haluat säästää levytilaa, kannattaa seurata ohjetta tarkemmin ja reauthoroida levy niin, että jätät turhat tekstitykset/ääniraidat/lisämateriaalit pois. Muista laittaa target folderiksi Hard Disk Folder.

Lyhyesti prosessi DVD Shrinkillä on seuraava: levy asemaan, avaat dvd shrinkin, haet elokuvan, shrink analysoi sen, reauthoroit jos haluat jättää jotain pois tai jos haluat kokonaan levyn koneelle niin otat full disk backup-vaihtoehdon, määrität asetukset eli mitä jätetään mahdollisesti pois, painat Backup!-nappia ja odotat, että dvd shrink saa levyn koneelle.

Useimmissa uudemmissa dvd:issä on kuitenkin kopiosuojaus, jonka kanssa saattaa tulla ongelmia.

Lopputulos on se, että koneellesi tulee haluamasi niminen kansio, missä on Audio_TS ja Video_TS-kansiot. Audio_TS on tyhjä. Jos haluat koneelle rippaamasi dvd:n niin poltat vaan nerolla tuon video_ts-kansion dvd-levylle.

Last edited by a moderator: Nov 29, 2005

Share This Page