Moikka.. Itselläni on tällainen läppäri: http://support.hp.com/fi-fi/product/HP-15-Notebook-PC-series/6545564/model/7264931/troubleshooting/ Minulla pyorii elokuva tässä koneessa ja hdmi letkulla kiinni tuohon tv:n. Katson tv:n kautta. Elokuva jää yhteen kohtaan kiinni. En ole kokeillut muita levyjä. Missä vika ? Voiko sen korjata ? Läppäri on hieman yli vuoden vanha...
Jääkö aina samassa kohtaa kiinni? Jääkö kiinni jos katsot läppärin näytöllä? DVD-levyltäkö katsot? Levyvika?
Jep. Ostettu dvd levy. Aina sama kohta. En ole vielä kerinnyt katsoa jumittaako se jos katsoo suoraan läppäristä.
Ennen wanhaan oli juttua että cd / dvd levyjä voi käyttää vaikka tuopinalusina. Noh ei todellakaan. Kun esim. autosoittimissa laittoi hieman töhryisen levyn soimaan niin... cd on virheetön... tön... tön.. tön... Kannattaa pyyhkiä sitä levyä keskeltä ulospäin varovasti jollain nukkaamattomalla pyyhkeellä tms. Jos olisi vertailusoitin niin sillä voisi todeta onko lukijassa vikaa. Onko kaverilla mahdollisuutta kokeilla? Harvalla meillä on erinäisiä varaosa juttuja vaan mennään niillä mitä atm on. Niin kauan kun ei ongelmia ole. Tämä on juurikin se ongelmien takia hankalampi homma. Varaosia ei ole millä kokeilla.
Minusta kyse on selvästä levyvirheestä jos samassa kohdassa aina jumittuu. Nuo levyvirheet ovat sellaisia riippuen virheestä, että toisella lukijalla saattaa toimia. edit: Itse olen miedolla astianpesuaineella pessyt jos se on likaa tai jotain töhnää ja kuivaa jollain nukkaamattomalla liinalla.
Jep. Alkoi toimimaan. Suihkutin hiukan ainetta, millä puhistan näyttöruudun tietokoneesta ja sitten kuivasin sen mikrokuituliinalla.