DVD:lle poltto + tekstit

Discussion in 'DVD-R -keskustelu' started by esa83, Aug 2, 2007.

1. esa83

esa83 Member

Trophy Points:
    11
    Eli mulla on nyt kansio (Video_ts) jossa on leffa. Olen ymmärtänyt että minun täytyy muuttaa se ensin imageksi (IMGtoolilla) ja sitten polttaa se dvddecrypterillä. Ongelmana on tekstien liittäminen - miten se onnistuu?

2. microbi

microbi Active member

Trophy Points:
    68
    Ensinnäkin VIDEO_TS kansion poltat Nerolla (DVD video) - kovalevyllä olevat tiedostot VIDEO_TS-hakemistosta siirrät vain Nero:n (punaiseen) VIDEO_TS hakemistoon (Nero tekee automaattisesti AUDIO_TS-hakemiston=tyhjän) => poltat ja DVD valmis.

ONGELMA on noiden subien lisäys DVD:lle jälkikäteen!

Tässä pari ohjetta:
    http://forum.videohelp.com/topic275603.html
    http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=135193&highlight=subtitles+dvd

Eli "muutama" softa tarvitaan.... Itse tein KERRAN DVDLab:n avulla tekstienlisäyksen => ei todellakaan kuvalaadullisesti paras tyyli mutta huomattavasti helpompi (dvdlab "rippaa" dvd:n niin että sitä voi käsitellä,video ja ääni erikseen ja sitten vain liäsin subit). Ongelma on helposti että ajastus k*see... Siksi JOS haluan lisätä tekstejä tänä päivänä - otan suoraan divx/xvid:n ja convertxtodvd:llä liitän tekstit - eihän se dvd-tasoinen kuva ole, mutta yleensä vähiintääkin riittävä + nopea ja helppo tapa.

Last edited: Aug 3, 2007
  3. kenenisa

kenenisa Regular member

Trophy Points:
    26
    Tiiätkö microbi, tarviiko tohon Neron DVD video -polttoon ton Neron julkaisutyökalun, Nerovisionin, jotta toi poltto onnistuu (niinkuin tuo Nero Express ilmottaa tossa kun valitsee Video DVD -kohdan, ainakin mulla) ? Linkki mun koko tarinaan

Last edited: Aug 3, 2007
  4. microbi

microbi Active member

Trophy Points:
    68
    Tiiätkö microbi, tarviiko tohon Neron DVD video -polttoon ton Neron julkaisutyökalun, Nerovisionin, jotta toi poltto onnistuu (niinkuin tuo Nero Express ilmottaa tossa kun valitsee Video DVD -kohdan, ainakin mulla) ? Linkki mun koko tarinaan[/quote]
    Ei tuota Nero Visionia siihen tarvita, ei ainakaan jos valitsen "Nero Burning ROM" ikonin(piti ihan hetki itsekkin hakea mikä tuo nero vision on...). Itse en käytä tuota Nero Expressiä.

Eli VOI olla, että jos on vain tuo Nero Express softa - poltto ei mene kuten yllä mainitsin. Oma versioni on tuo Nero Premium, siinä on "kaikki" samassa paketissa. Tosin hiukan testasin expressiä (on samssa paketissa) - Siinä pystyi vain valitsemaan KAIKKI tiedostos VIDEO_TS-hakemistosta => ja polttaa - Tekee itse sitten VIDEO_TS ja AUDIO_TS hakemistot!?!?!?!

Ja tässä kun wtsin löysin tämän: http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=162179 Eli Tämä Express TEKEE itse nuo hakemistot. Ja kun nyt mietin (sattui päähän) toi nero visoion on vain jos viedota pitää konvertoida dvd:ksi? Eli jos on jo dvd-tiedostot, ei tuota visionia tarvita? (veikkaus..tämän saa muut vastata/testaa itse) :eek:

sorry typot, pitkä vastaus - en jaksa korjailla :p

5. kenenisa

kenenisa Regular member

Trophy Points:
    26
    Ongelma ratkaistu, päivitin tuon Neron 6:sta 7:aan samalla asentaen tuon NeroVisionin koneelle ja sitten Burning Romilla suoritin tuon polttoprosessin eikä mitään ongelmaa ilmennyr. Burning Rom hoiti jopa uskoakseni tuon polton nopeammin kuin Express, todennuksen kanssa vajaa 15 min, voi johtua kyllä Neron versiopäivityksestäkin tuo.

Share This Page