Voisiko joku kertoa, että mikä on dvd polttamiseen parhain ohjelma ja nopea? Itselläni on Sonic MyDvd, Nero 6. Olen kokeillut molempia ja sonic mydvd ohjelmalla yhden elokuvan polttaminen kestää 2h 30min ja Nero 6 ohjelmalla taas 4h 30min!! olisiko nopeampi vaihtoehto?
Tuo sinun "polttoaikasi" taitaa sisältää myös videon koodauksen DVD:lle sopivaan muotoon jostakin muusta formaatista, esim DV-AVIsta? Ainakin itsellä pelkkä poltto kestää tuollaiset 15-30 min riippuen polttonopeudesta (aika täysin mutua kun harvoin kyttään sitä). Jos videon formaatti ei jo valmiiksi ole DVD:lle sopiva joudutaan se koodaamaan sopivaksi ja se kestää sitten ohjelmista ja parametreista sekä halutusta tai saatavasta laadusta riippuen tuntejakin kuten olet havainnut. Itse suoritan omien videoiden "käännökset" yöllä tai toisella koneella jolloin ei ole niin kiirusta.
ahaa joo nyt mä tajusin toon koodaus jutun! kiitos avusta!..ai niin piti viel kysyä että toimiikohan dvd-RW tavallisessa dvd-soittimessa ja mitä eroa tolla DVD-RW ja DVD+RW?
Se riippuu täysin soittimesta että mitä formaattia se soittaa Tietoa DVD+R ja DVD-R löytyy tuolta http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/80211
siis tarkoitatko polttaa data muodossa..? Ite poltin data muodossa mutta se ei toimi dvd soittimessa..
edelleen: nyt puhutaan varmaan kahdesta eri asiasta, eli dvd:n polttamisesta ja divx-dvd:n polttamisesta. eli jos jonkun avin (divx/xvid) ihan raakana meinaat dvd-levylle polttaa niin pitäähän sen sun soittimen sitten tukea divx-dvd:tä. muutoin joudut koodaan sen just tavalliseen dvd muotoon ja polttamaan nimenomaan "video-dvd:n".