Olen yrittänyt neljällä eri ohjelmalla soittaa DVD -levyjä (WinDVD, PowerDVD, Media Player, RealOnePlayer) ja aina tulee virheilmoitus. Ilmoituksessa herjataan joko värien määrää, ja kun lasken ne vaaditulle tasolle mitään ei tapahdu vaan virheilmoituksia tulee edelleen. Toinen yleinen virheilmoitus on sellainen, että asema ei tue DVD -formaattia. Aiemmin sain näkyviin monitoriin elokuvat kyseisillä ohjelmilla, mutta kun yritin siirtää kuvaa TV -ruutuun niin sen jälkeen alkoivat ongelmat. Jouduin silloin poistaa ja asentaa softia uudelleen. Olenko kenties poistanut jotain vahingossa? Käyttis on WinXP ja Näyttis: 64 Mt Geforce2 MX/400MX +TV-out. Oli vaan jo pakko kirjoittaa tänne, sillä olen yrittänyt ratkaista tätä ongelmaa jo pari kuukautta. Olen päivittänyt näyttiksen ajurit ym. Kiitos jo etukäteen.
Bile: Mikäs asema on kyseessä ? Ei kannattaisi näitä kuulopuheita uskoa. Oma GF2mx on varmaankin sitten uniikki kappale, koska se pyörittää dvd:t kiltisti yhtään mutisematta.
Samoin täällä GF2mx pyörittää kaikki ok. No problem. Saatko yleensäkään mitään kuvaa tietokoneelta tv:lle?
Itselläni on myös GF2mx ja ei onkelmia, oletko ajanut esim PowerDVD:n yhteydessä tulevan testin YUV tjsp. (ei kyllä aavistustakaan mitä tuolla tehdään, mutta jotain värejä se siinä pyörittelee ja testailee => läpi menee ) Kokeiles asentaa wintoosa uudestaan vanha päälle eli korjaus-asennus, oliko sulla PowerDVD XP millä kokeilit?
Elikkä asemana on Memorex DVDMAXX1648. TV:ssä näkyy työpöydän taustakuva. Näytön asetuksista saan koko työpöydän telkkaan, mutta pienenä ongelmana on se, että monitori menee mustaksi. Siinä pitää sitten kikkailla kahden huoneen väliä, jotta saa kuvan siirrettyä monitoriin takas. Hiiren osotin näkyy näet telkassa ja hiiri on toises huoneessa PowerDVD on versio 3.0 (tuli aseman mukana) ja olen asentanut ja poistanut sen varmaan kymmenen kertaa. Jotenkin tuntuu, että DVD -soitto softissa ei ole vika, koska kaikki ohjelmat herjaa samaa asiaa. Olen yrittänyt löytää kyseiselle asemalle ajureita, mutta niitä ei ole löytynyt valmistajan sivuilta. Tietotaito on kyl nyt ihan hukassa.
TVTool:lla saat molempiin kuvan yhtäaikaa vaikkei ohjaimesi tukisikaan sitä. Kokeilepa vielä kerran poistaa kaikki softat ohjauspaneelin kautta, jotka sisältävät MPEG-2 koodekin sekä DVD-aseman ja näytönohjaimen laitehallinnasta ja boottaat koneen. Laitat pelkän WinDVD:n, ajurit näytönohjaimelle ja TVTool softan: http://tvtool.info/index_e.htm shareware versiossa rajoitettu TV:llä kuvan pysymis aika. Jos ei auta niin itse tekisin tuossa tilanteessa korjaus asennuksen windowsille..
Näyttis tukee kahta näyttöä. Asetuksissa pystyy määrittelemään kloonin tai laajennetun työpöydän. Ongelma siinä, että käyttis ei hyväksy kahden näytön käyttöä. Mulla on käytössä Home versio XP:stä. Mutta yritän jake.k:n neuvoilla eteenpäin. Kiitos. Poistin laitteet ja softat ja asensin uudelleen. kiitos neuvoista. Media Player soittaa nyt elokuvia, mutta vielä kun saisi PowerDVD:n toimimaan. Sieltä tuli virheilmoitus: näyttösovittimessasi on virhe ja lisätietoina seuraava teksti: Tätä tekijänoikeussuojattua levyä ei voida toistaa, jos TV-lähtö on käytössä. Alkaa menee kohta herne nenään. Oisko vinkkejä?