DVD+R DL:lle poltto epäonnistui.....

Discussion in 'DVD-R -keskustelu' started by Lasse87, May 12, 2006.

1. Lasse87

Lasse87 Regular member

Trophy Points:
    26
    Minun oli tarkoitus polttaa 3 avi-tiedostoa koodaten ne dvd-video-muotoon dvd+r dl-levylle.
    Avasin Nero Vision Express 3:sen ja aloitin projektin. Laitoin dvd+r dl-levyn sisään (Dvd-asemani pitäisi polttaa myös tämän formaatin levyjä), tein kaikki nätit valikkojutut..Yhteensä veisi noin 6 gigatavua jos valitsee pitkän toiston. Sitten päsin viimeinkin muutoskoodausvaiheeseen. Oli hieman yllätys että tämä toimenpide kestäisi 12 tuntia... No uskoin että se olisi vaivan arvoista. Jätin koko homman yöksi käyntiin. Nettiyhteys ei ollut päällä eikä myöskään virustorjuntaohjelmat. Aamulla kun heräsin innokkaana niin sain kokea karvaan pettymyksen: Polttoprosessi epäonnistui nopeudella 2x! Siinä meni minun kallis 9 euron dvd-levy! En haluaisi ostaa uutta.

Last edited: Sep 16, 2006
  2. Lasse87

Lasse87 Regular member

Trophy Points:
    26
    Niin että onko sitä vastausta koskaan tulossa? Miksi en ylipäätänsä pysty polttamaan (ainakaan Nero Vision Expressillä) dvd-videota Dual Layerille? DVD-asemani tukee sitä formaattia myös polton suhteen.
    Olen ennen poltellut normaalikokoiselle dvd-levylle, aina on onnistunut.

3. steadyR

steadyR Member

Trophy Points:
    11
    Mulla saman suuntainen ongelma.
    Olen ajanut testit Nerolla DL-levyille jne...
    Mutta poltto ei onnistu DL-levyille.
    Nero ilmoittaa että ei ole tarpeeksi tilaa vaikka poltettavien tiedostojen koko oli vain 5G??

Eli voiko DL-DVD-levylle polttaa kaikkea aivan normaali dvd:n tapaan?
    Missähän vika?

4. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    Nerosta kannattaa käyttää uusinta versiota esim. 6 version uusin on 6.6.1.4

toinen tapa on tehdä Nerolla image ja kokeilla sen polttamista sitten vaikka imgburn ohjelmalla (ja valita DVD-ROM bitsetting parhaan yhteensopivuuden nimissä). Myös DVD-aseman firmwaren päivitys voi auttaa.

5. NoSkillZ

NoSkillZ Regular member

Trophy Points:
    26
    Kannattaako noita DL levyjä ostaa kun ovat niin kalliita? Tuolla 9€:lla olisit saanut 20 verbatimin yksikerroslevyä.

Share This Page