(+)-formaatti on hieman pidemmälle kehittyneempää tekniikkaa kuin (-)-formaatti. Tuo on myäs yksi syy siihen miksi (-)-formaatin levyt ovat (+)-formaattia edullisempia. (-)-formaatin levyjä käytetään enemmän myös siksi, että useimmat laitteet tukevat ko. formaattia paremmin ja koska ne ovat edullisempia. ...sama määrä tavaraa niihin mahtuu, ~4,38 Gt. Lisää tietoa löytyy aika paljon googlella ja käyttämällä tuota "hae viestejä"-toimintoa.
Muutin tämän paikan ps2 -> DVD-r -keskusteluun. Muutin myös keskustelun sticky:ksi, ja tähän voidaankin kerätä hyvää keskustelua aiheesta. Juttua ja kysymyksiä kuitenkin on. "iiro":lle kiitokset hyvästä aloituksesta, jos kirjoitusvirheet viitsisit _itse_ korjata ja "mika":lle kiitokset hyvästä aloituksesta. Jatkakaa.
Tässä yksi arvostettu lähde, josta löytyy kaikki tarpeellinen tieto DVD-formaateista: http://www.dvddemystified.com/dvdfaq.html#4.3
Itse on tullut lähinnän käyteltyä - puolen kiekkoja kun ovat tuolla enkun maalla aika paljon edullisempia kuin nuo + kiekot. Käyttö tarkoituksena lähes pelkästään elokuvien varmuuskopiointi joita keräilen sitten reilummasti.
Itse olin tuossa kahden vaiheilla, että ostaako - vai + levyjä. Päädyin plussaan, koska noissa hinnoissa ei taida nykyään olla enää juurikaan eroa. Ajattelin lähinnä tulevaisuuden kannalta toimivuutta.
Kyllä ne molemmat toimivat tulevaisuudessa ihan yhtä hyvin. (-)-formaatti toimii hieman paremmin DVD-soittimissa kuin (+)-formaatti. (-)-formaatin levyt toimii DVD-soittimissa niin kauan kun siellä toimii normaalit DVD-levytkin. Luuletko että normaali DVD-levy katoaisi johonkin?
Ei sitä ikinä tiedä, tekniikka kehittyy niin huimaa vauhtia. Oma soittimeni ainakin toistaa hyvin kaikki nuo plussat ja miinukset. Niin taitaa kaikki kunnon soittimet nykyään tehdä.
Hahhh ja luulet siis että kaupan hyllyiltä katoaa nuo nykyiset DVD-elokuvat ja tilalle tulee joku toinen formaatti, jossa sitten sattumalta toimii vain plussa-levyt Sitten kun DVD-formaatti kuolee joskus vuosien päästä niin ei silloin tee noilla plussa-levyillä yhtään sen enempää.
Hyvä selitys englanniksi: http://club.cdfreaks.com/showpost.php?p=1037095&postcount=3 Linkistä kiitokset "olmari":lle.
DVD+R levyjä suurin osa mulla ja syy on siinä että näissä DVD+R:ssä on muistaakseni parempi virheenkorjaus ominaisuus kuin DVD-R:ssa.
Ihmettelen vain miksi oma dual leyer Nec 3500 syö mieluummin (-)formaattia ja hylkii (+):aa, mistä moinen johnunee
Minä taas käytän mieluummin -RW levyjä koska Sonyn soittimessani (RDR-GX300) jotkin ominaisuudet toimivat vain -RW levyillä. Esim. tallennettavaa ohjelmaa voi alkaa katsomaan alkupäästä vaikka tallennus olisi vielä kesken. Myöskään tieto kuvasuhteesta ei tallennu + levylle.