Olen polttanut nyt yhden elokuvan DVD-RW levylle, koska olen kuullut, että tämä kannattaa tehd varmistuakseen siitä toimiiko elokuva oikein. Eli kannattaako elokuva jättää DVD-RW levylle vaiko polttaa se vielä kerran DVD-R levylle?
Riippuu ihan siitä, että haluatko leffan arkistoida ihan pysyvästi vaiko et. RW-levyjen säilyvyys ei taida olla ihan samaa luokkaa kuin noilla kertapolttoisilla ja lisäksi ne on tietysti hinnakkaampiakin. Itse olen noita RW-levyjä käyttänyt lähinnä tallettavan video/DVD-härvelin kanssa ajansiirrossa ja alkutallennuksessa ja sitten editoinut lopulliseen muotoon tietsikalla ja poltellut tarvittaessa -R:lle. Nuo on käytössä myös tilapäisten varmuuskopioiden kanssa, mutta en itse niillä kyllä mitään arkistoi.
jokane leffa eka rw:lle tesmiksi et toimii ja sit rw aina tyhjäksi ko on tesmannu et toimiiko... eli rw testataa et toimiiko ja sit kunnon levylle vaa elokuva
ok! no tein niin et ekaks poltin +RW:lle ja leffa toimi moitteettomasti. Tämän jälkee poltin +R levylle, leffa näkyi mutta äänet ei kuulunut (ekstroissa yms, äänet kyllä toimiviat). Missä vika? Toistoon käytän PS2:sta
Poltitko ihan varmasti samasta tiedostosta? Onko se levyrakenne kovolla valmiina vai teitkö esim. levykopion vai mitä? Ei ole nimittäin ikunakonsaanmilloinkaan tullut vastaan tilannetta, että samasta levykuvasta poltettaessa rw-levyllä olis äänet, mutta -r:lla ei.