dvd-r vai tallentava digiboxi?

Discussion in 'DVD-R -keskustelu' started by Enoxol, Apr 4, 2006.

1. Enoxol

Enoxol Regular member

Trophy Points:
    26
    Elikkäs oon ostamassa uutta töllöä ja siinä samalla aattelin hommata tallentavan digiboxin. Sitten tulin aatelleeksi, että dvd-soittimiakin saa tallentavina.

Elikkäs tälleen lyhyesti, niin saako dvd-r:t nauhottamaan digiboxin kanavia? Ja mites, teidän enemmän näistä laitteista tietävien mielestä, kumpaan; tallentavaan-digiboxiin vai dvd-r:ään rahasi laittaisit?

Ite oon hiaman kallistunu tohon tallentavaan dvd-soittimeen koska, digiboxien ei tarvii olla mitään häppösiä mielestäni.
    Mielummin tosi hyvä dvd-soitin ja keskinkertainen digiboxi, kuin tosi hyvä digiboxi ja keskinkertainen dvd-soitin.... VAI???

2. cpenter83

cpenter83 Regular member

Trophy Points:
    46
    Itselläni on yhdistelmä digiboksi+tallentava dvd ja voin sanoa että hyvin toimii. Kannattaa valita sellainen boksi jossa on ajastin ja sellainen tallentava joka huomaa kun boksista lähtee ajastus päälle ja aloittaa tallennuksen ettei molempi tarvi ajastaa. Vielä jos valitset dvd tallentimen jossa on kovalevy niin saa pätkittyä mainokset ja muun ylimääräisen pois ennen levylle polttoa. Tarvitset myös kaksi boksia jos haluat katsoa toista digikanavaa kun tallennat jotain.

Toisaalta tallentava digiboksi on helpompi käyttää ja ajastaa varsinkin jos laitteessa on kaksi viritintä. Toisaalta siinä onkin oma operaationsa että saa ohjelmia kovalevyltä tietokoneen kautta poltettua dvd:lle jos jotain haluaa arkistoida/lainata kaverille.

Päätä itse.

3. ricardo

ricardo Guest

Tallentava digiboxi tallentaa suoraan digitaalisena,kun taas tallentavalle dvd:lle tavara tulee scartin kautta analogisena.

4. Enoxol

Enoxol Regular member

Trophy Points:
    26
    Jaa elikkäs tallentava dvd-soitin tallentaa digiboxin kautta, mutta ei tallenna kuiteskaan digitaalisena, vai siis miten?

Itse asissa en ole edes aatellut noitten tallennettujen ohjelmien polttoa dvd-levyille ollenkaan, joten se että niitä ei saa poltettua ei käytännössä haittaisi ollenkan...

Onkos sitten nuo halppis perus digiboxit ihan sieltä ja syvältä?

5. cpenter83

cpenter83 Regular member

Trophy Points:
    46
    Ei kyllä digiboksi - dvd tallennin yhdistelmällä kyllä ole mitään valittamista kuvanlaadussa. Varsinkin jos tallentimessa on RGB input, toki kyllähän tallentava digiboksi tallentaa digitaalisena, mutta kuten jo mainitsin se että sieltä saa tavaran dvd:lle niin onkin sitten astetta monimutkaisempi juttu.

6. fkock

fkock Regular member

Trophy Points:
    46
    Itse ostin dvd tallentimen (lg rh7500). Oli jo kaapelidigiboxi käytössä (maksoi 0 euroa).

Itse olen tyytyväinen kuvanlaatuun ja plussa on se että kyseiseen malliin voi itse vaihtaa kovalevyä joten sitä voi käyttää esim mp3,divx ja photo show soittimena.

Ostan uuden digiboxin kun on mahdollista polttaa myös suoraan dvd:eelle. Jos on tarkka kuvanlaadun kanssa kannattaa ostaa tallentava digiboxi. Jos ei niin dvd talletin riittää.

Tällä hetkellä DVD tallentimet eivät pysty vastaanottamaan digitaali lähetystä joten kuva muuttuu analogiseksi kun kytkee digiboxiin dvd soittimeen kiinni.

Last edited: Apr 5, 2006
  7. pongi

pongi Regular member

Trophy Points:
    26
    Niin,juuri tämä on tavallinen boxi - tallentava DVDsoittin yhdistelmän huono puoli.Tavallaan minusta tallentava digiboxi on fiksumpi vaihtoehto.

8. cpenter83

cpenter83 Regular member

Trophy Points:
    46
    Jota ei auta kyllä yhtään jos erehtyy ostamaan tallentavan boksin missä on vain yksi viritin.

9. pongi

pongi Regular member

Trophy Points:
    26
    Juuri näin,täytyy olla tuplaviritin.

Share This Page