DVD-R -videon rippaus koneelle.

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by Osku, May 19, 2004.

1. Osku

Osku Member

Trophy Points:
    11
    Ongelma on tämä: minulla on DVD:lle poltettu videopätkä, joka pitäisi siirtää koneelle editoitavaksi Premierellä. Mikään kokeilemistani rippereistä, SmartRipper esimerkiksi, ei tunnistanut levyä. Kaupallisilla levyillä ohjelma toimi kuitenkin hyvin.

2. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    Eikös tuo levy aukea suoraan, kun harvemmat softat vissiin tekee aluekoodausta tai muitakaan salauksia levylle.

3. DVDR(W)

DVDR(W) Guest

Pyörittääkö se lukeva-asemasi sitä leffaa? Jotkut vanhat asemat ei välttämättä tunnista kauhean hyvin poltettuja lättyjä. Ja esim NEC:in polttavat ovat tunnettuja siitä että ne eivät aina osaa lukea levyjä jotka esim sillä samalla asemalla on poltettu :)

4. mika

mika Moderator Staff Member

Trophy Points:
    116
    Mihis huhuihin tollane perustuu? Meillä on kuuden tyypin rinki, joilla on NEC. Osalla 1300-A, osalla se 2500. Levyjä vaihdellaan eikä kellään ole ongelmia ollut.

5. DVDR(W)

DVDR(W) Guest

Täälläkin foorumissa on ollut juttua kyseisestä aiheesta ja itsellä oli tuo NEC 1300A ja se ei aina lukenut itse polttamiaan DVDR ja DVDRW levyjä riippuen merkistä. Joissain NEC:eissä tuo luku hieman tökkii :)

6. NeFer

NeFer Active member

Trophy Points:
    66
    Hieman off topic, mutta olen tosiaan törmännyt keskusteluihin joissa kirotaan kun asema ei lue omia poltoksiaan... itsellä nykyisin tuo NEC 2500A ja hyvin on lukenut kaiken mitä on polttanutkin.

7. Rattus

Rattus Guest

Myös minulle DVDR(W):n väite on pienoinen yllätys. 1300A että 2500 asemat ovat työ- ja ystäväpiirissäni suhteellisen yleisiä paahtimia, enkä ole koskaan kuullut kenenkään valittavan moisesta ongelmasta vaikka rippejä liikkuu suuntaan jos toiseen.

Osku: Etkö saa siirrettyä tiedostoja suoraan windowsin resurssienhallinnan avulla kovalevyllesi? Siis ilman ripperiä?

8. Osku

Osku Member

Trophy Points:
    11
    Joo, siis leffa pyörii WinDVD:llä ihan ok, se on oikeastaan TV:stä ripattu pätkä. En tiedä aiheuttaako ongelmia se, ettei pätkä sisällä sen kummempia rakenteita. Soittimet tunnistavat kuitenkin.

9. DVDR(W)

DVDR(W) Guest

Nähtävästi ette seuraa foorumeita yhtä innolla kuin minä :D Tästä asiasta on keskusteltu myös täällä afterdawnissa ja muissa foorumeissa. Googlettamalla löytyy useita topikkeja, joissa valitellaan että NEC:it kusee joidenkin kiekkojen lukemisessa. Tässä nyt vaikkapa yksi thread:
    http://forum.rpc1.org/viewtopic.php?t=23143

10. Rattus

Rattus Guest

Nyt täytyy myöntää, että viikonloppuna myös omalle kohdalle sattui moinen kömmähdys necin kanssa. Kyseessä kylläkin oli levy joka ei kuulu tuettujen medioiden listaan. Poltto meni hyvin, mutta polton jälkeen NEC ei tiennyt tuon taivaalista, että kiekolla olisi mitään sisältöä...

Share This Page