DVD Shrink -- subtitles pois

Discussion in 'DivX, XviD ja muut MPEG-4 -formaatit' started by kallelu, Feb 2, 2006.

1. kallelu

kallelu Member

Trophy Points:
    16
    Olen DVD Shrinkillä ottanut varmuuskopioon mukaan vain suomenkieliset tekstit. Poltto onnistui ongelmitta jne, mutta saako tuota tekstitystä enää ollenkaan pois kun elokuvaa katsoo, vai näkyykö se aina?
    Mulla on PowerDVD:ssä sellainen ominaisuus kuin "display subtitles" ja se on valittuna ja harmaana (eli sitä ei voi valita pois). Normaalistihan tekstitykset voi ottaa pois jos ei niitä halua katsella.

2. gerbiili

gerbiili Active member

Trophy Points:
    66
  3. kallelu

kallelu Member

Trophy Points:
    16
    Voiko tuota vanhaa Media Playeria käyttää myös oikeiden DVD:iden katseluun? En saanut tuolla toistettua kuin yksittäistä VOB-tiedostoa. (silloin ei toki mitään tekstitystä näy)

PowerDVD:llä katsottaessa menussa on kielivalinnat norja, ruotsi jne... mutta koska DVD Shrinkillä otin mukaan vain suomenkieliset tekstit, niin valitsin minkä tahansa noista kielistä, niin suomenkieliset tekstit näkyy. Sellaista valintaa ei ole menussa, että "ei tekstitystä".

4. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    Media Player Classic toistaa DVD:eet.
    Normaali Media Player toistaa DVD:eet jos PowerDVD tai winDVD on asennettuna.
    Oikea tapa noiden irto DVD toistoon on sen .IFO tiedoston avaaminen.
    DVDshrink:illä saa nähtävästi ainakin pakotettua oletus tekstityksen.
    http://www.dvdshrink.info/forcing_subs.php

5. gerbiili

gerbiili Active member

Trophy Points:
    66
    voi käyttää, itse en muita soittimia enää käytäkkään, satunnaisesti bsplayeria.
    hmm. Itse en käytä powerdvdtä, niin en osaa sanoa. En silti usko että olisi tullut kiinteätekstiseksi, eiköhän ole vaan jotain softassa nyt pielessä.

6. kallelu

kallelu Member

Trophy Points:
    16
    Nyt sain Classicilla toimimaan (tosin siinäkin pitää joku ihme kolmoisklikkaus osua "watch movie" linkin kohtaan, että elokuvan saa pyörimään...
    Ja myös Classicissa subtitles-kohta on harmaalla, eli suomenkielinen teksti tulee!
    Mitä tuo Subpicture tarkoittaa DVD Shrinkissä? Vaihtoehtoina on eri kieliä: suomi, ruotsi,..., mutta onko nämä tekstityksiin liittyviä juttuja vai mitä?

Last edited: Feb 2, 2006

Share This Page