Minulla on sonyn DVD-soitin, joka ei lukenut cd-r levylle poltettua VCD:tä. Sen pitäisi lukea cd-r levyt ja cd-rw levyt. Poltin mpeg-elokuvan nerolla VCD:ksi ja kun laitoin cd:n sisään DVD soittimeen, niin näytössä luki insert disc. Voisko joku kertoa missä vika? Olen kuullut että sonyn laitteeet lukevat vain sinipohjaisia cd-r levyjä, mutta en oikein tahdo uskoa tuota. Kertokaa mitä pitää tehdä?
Voi voi Se vain on nyt niin että dvd-soittimesi ei tue vcd formaattia. Eli jo ostaessa kannattaa katsoa mitä formaatteja soitin tukee.
Sonyn kanssa toimivia cd-r levyjä on vain vaikea löytää. Osta kiltisti cd-rw levyjä, polta vcd:t ja nauti elokuvista. Se sinipohjaisuus on puppua. Täällä kirjoitetun perusteella ainoat toimivat levyt on princon merkkisiä, eikä ilmeisesti suomessa niitä myy yksikään. Muutaman audio cd-r levyn olen saanut toimimaan. Sonyn levyt ehkä parhaiten. HUOM! polttonopeus kannattaa pitää 4x, niin varmemmin onnistuu.
Sininen pohja ainakin toimi 7700 soittimessa, vihreitä ei suostunut lukemaan ollenkaan eli värillä on väliä ainakin Sonyssa.
Princo taisi olla ainoa valmistaja, jonka CDR -levyt toimivat Sonyn soittimissa. Muuten pitää käyttää CDRW:tä.
Princo taisi olla ainoa valmistaja, jonka CDR -levyt toimivat Sonyn soittimissa. Muuten pitää käyttää CDRW:tä. ------------------------------------------------ Mihin toi väite perustuu? Minulla on toiminut moitteita vcd/svcd mitkä on poltettu TDK:n CD-R levyille, soitin on sonyn dvp-ns700v.
Tuossa sinipohjaisuudessako se piileekin? Poltin meinaan ensin elokuvan TDK:n siniselle rompulle ja tän jälkeen toisen elokuvan Maxelin cd:lle joka oli vihreä. Täytyykin koettaa tuota cd-rw:tä.
Väite perustuu noin sataan käyttäjäpalautteeseen enkkuforumeissamme ja VCDHelpissä. Ongelma _ei_ koske kaikkia Sonyn malleja, mutta lähestulkoon kaikkia kyllä.