Osaako joku neuvoa, pystyykö DVD-soitinta liittämään koneeseen ja näin kaapata elokuvat kovalevylle ja sen kautta muuttamaan VCD:ksi? Jos voi niin kuinka ja mitä softia/palikkoja siihen tarvitaan?
Itse en ko. operaatiota ole tehnyt, mutta mieleeni juolahti ainakin liittää tuo dvd -soittimen video -ulostulo, tietokoneen video -sisääntuloon (videokaappauskortille) ja kaapata elokuva sellaisenaan, (Huffyuv -codekkia käyttäen) kiintolevylle. Kuvanlaatu tietystikään ei ole ihan samaa tasoa, kuin suoraa tietokoneella ripatessa, mutta varmastikin ihan riittävä kotitarpeisiin. Varmaankin ihan kokeilemisen arvoinen idea.
Juu, onnistuuhan tuo periaatteessa noin, mutta kuvanlaatu ei varmasti noiden D/A - A/D -> VCD muunnosten jälkeen ole kummoinen. Ja toisekseen ongelmia aiheuttaa varmasti macrovision. Tietokoneen DVD-asemat eivät tänä päivänä maksa enää juuri mitään, joten suosittelisin semmoisen hankintaa ja rippaamaan leffat levyltä suoraan.
Itse tuli aikanaan leikittyä ton tv-inin kautta, niin laitoin dvd:n svhs-signaalilla. No oli se ihan kohtalaista (parempaa kuin vhs:ltä komposiitti signaali). Uudemmissa ohjelmissa tuli vaan vastaan macrovision suojaukset ja vanhempi ohjelma toimi taas vain 98:ssa, eikä se osannut jakaa niitä pieniin osiin. Sitten kun tuli 4G täyteen (huff. koodekeilla), niin homma kusi siihen (fat32). Uudempi osasi jakaa nuo tiedostot, mutta siinä oli siis tuo macrovision. Pelkäämpä että varmaan melkein kaikissa ohjelmissa on nuo macrovisionit (oli joko ajureissa tai itse ohjelmassa). Aluksihan tarvitset jonkun kortin tietysti.