Mistä johtuu tällanen mun polttamissa dvd-levyissä. http://img244.imageshack.us/my.php?image=dvdwx9.jpg Yleensä nuo kohdat on lukukelvottomia. onko mun asema paskana ku tommonen on polttojälki. On ollu melko paljon ongelmia ton aseman kans viimiset 2 kk, mutta oikeastaan ongelmia ilmenee vain polttaessa. Kone on HP 3259.fi eli taitaa olla ihan HP:n asema niinku onki. siinä on sitte tämä lightscribe-tekniikan tuki. noin 9 kk vanha kone.
Olis vaan hauska tietää että miten päättelet että juuri nuo kohdat ovat lukukelvottomia??? Nuo viirut yleensä löytyvät joka levystä... Vika saattaa enemmänkin olla levyissä mille poltat... Millä nopeuksilla poltat levyjä ja mitä niille poltat ja millä yrität poltettua levyä katsella? Aina olis hyvä yrittää kertoa mahdollisimman paljon tietoa niin ei tarvisi ruveta arvuuttelemaan asioita Ja lightscribe ei ole oleellinen asia tässä sillähän vaan voi tehä kivoja musta/valko logoja levyn toiselle puolelle...
ne ovat lukukelvottomia koska mikään asema ei lue niitä. vai että löytyy joka levystä... no ei minulla ainakaan ole ennen tuollasia ollu. ennen koko levy oli ihan tasaista ilman mitään viiruja. nopeus on siinä 4x. lähetin palautetta HP:lle ja lähettivät uuden aseman jota juuri testailen... ei ole vielä ainakaan ilmennyt samanlaisia viiruja
hmm...korkeintaan tuo kapea viiru/raita jossa WTF-teksti voi aiheuttaa sen, että levyt eivät toimi. Tuo näyttää lähinnä joltain hetkelliseltä polttovirheeltä, yleensä polttojälki keskiympyrästä laidoilla on tasaista ja virheet voivat näkyä tuollaisena "hyppäyksenä". Se miksi tuossa levyssä tuo "hyppäys" voi johtua monesta asiasta - liikaa muita prosesseja samaan aikaan päälle ym., ylipäätänsä polttoprosessi ottanut "tilttiä" esim. puskurimisti "loppunut" eli koneen muistit mennyt suorituskykynsä äärirajoille. Hidastamalla polttonopeutta, säätämällä polttosoftan asetuksia, vähentämällä taustalla olevia prosesseja poltonaikana päästään parempaan lopputulokseen. Tietysti tuo voi olla ihan polttavan vika, jolloin tuo uuden aseman saaminen ratkaisi ongelman. Kuitenkin ylläolevia seikkoja kannattaa aina huomioida kun polttaa isoja datamääriä (kuten tuossa dvd-9).
mulla on yli kymmenen pilattua levyä jossa kaikissa viirut samalla kohdalla...paitsi jos poltan vain pari gigaa niin tuota viimeistä ei tule... lisäksi asema aloitti polton todella myöhään... tiedän ettei sitä voi aivan alusta aloittaa mutta nyt tällä uudella asemallakin huomaa sen selvästi. jotain vikaa tuossa vanhassa on. joskus polttojäljen alku on normaalin "tummaa" mutta kohti loppua se vaalenee aivan järkyttävän paljon.