Missä formaatissa subit pitää olla että ne voi polttaa DVD+R levylle ja että ne näkyy kun katon leffaa DVD-soittimella? Jos formaatin muuttoon löytyy joku ohjelma, niin mikäköhän se mahtaa olla? Syynä tähän kaikkeen on se että kun tein erääseen leffaan kiinteet subit, niin se ei mahtunut 4,7Gb:n DVD+R levylle...
mut mitenkäs kun mulla ei oo niit ääniraitoja ja m2v tiedostoja? milläs mä ne teen? vai toimiiko jo se pelkkä *.sup tiedosto siin DVD:llä?
pura niistä jo olemassa olevista VOB:eista video ja audio ulos ja authoroi uudestaan(jos siis DVD-Video levyä olet tekemässä).
Joo oon tekemäs DVD levyy, mut teen sitä avista ja *.srt subista... eli mulla ei oo mitään *.vob tiedostoo... (sori jos oon vähän pihalla)Eli miten saan avi videon mukaan tekstit DVD:hen, ettei tarvii tehä kiinteitä, vai onnistuuko tää mun juttu ollenkaan?
onnistuuko se jos käytän nefernetin ja mpegit.netin ohjeita: AVI2DVD - Divx avi -> dvd-r ja SRT -> SUP???
kyllä se onnistuu kun et tuossa AVI->DVD käännöksessä noita tekstejä tunge mukaan(tulee muuten "tuplana").
Nyt oon kokeillu sitä DVD2svcd ohjelmaa nefernetin ohjeitten mukaan, mutta kun pääsin siihen vaiheeseen että pitää kattoo toimiiko leffa DVD2SVCD ohjelman käsittelyjen jälkeen, niin tulee teksti: AVISource: couldn't locate a decompressor for fourcc xvid (C:\Program files\DVD2SVCD\TEMP\preview.avs, line 2) Mitä nyt pitäs tehä? Ja oisko viel muita vaihtoehtoja? Ehkä jotain helpompii?
käynnistä/start valikosta ohjelmat/programs ja sitten ffdshow ja sieltä pitäisi löytyä VFW configuration josta decoder-tab ja sieltä codecs josta valitsee xvid käyttöön.
Nyt pääsin jo eteenpäin... onnistuukos tämä jos teen DVD2SVCD:llä kiinteät subit, kuten nefernetin ohjeissa sanotaan, ilman että käytän tekemääni *.sup tiedostoa? Sittenhän mun ei tarvitsisi käyttää mpegitin ohjette, vai pitääkö?
jos teet kiinteät tekstit niin silloin ne on osa sitä videota eikä niitä saa pois näkyvistä, harvemmin tuo kyllä haittaa.
missäs nyt on vika: oon tehny kaiken ohjeitten mukaisesti, mutta kun katoin *.vob tiedostoo bs-playerilla tarkistaakseni että kuva toimii, niin kuvan ja äänen tulo oli nopeutunu 2kertaseksi... mitäs ny pitäs tehä, vai käykö leffa toimii kun poltan sen DVD:lle? Ja kun ei kehtais kokeilla toimivuutta, jos se ei sitte toimisikaan...
classicilla kuva tulee normaalia vauhtia, mutta hieman pätkittäen. Mutta äänet tulee yhä 2kertaisella nopeudella... ?????????
onko classic:issa kaikki sen omat filter:it päällä(o kun MPC on päällä ja filters kohta)? EDIT: etkai tehnyt NTSC->PAL tai PAL->NTSC muunnosta tuossa samalla?
ei ollut ensimmäisellä kerralla, mutta kokeilin uusiksi filterien kanssa ja edelleen sama vika.... mitä tarkoitat NTSC->PAL tai PAL->NTSC? tein kaiken niin kuin ohejeissa sanottiin, eli jos siinä kerrotaan tekemään NTSC->PAL tai PAL->NTSC, niin olen tehnyt sen. mutta jos ei niin en ole tehnyt sitä...