Eli ongelma on että poltetut dvd:et pätkii lopussa todella pahasti, tai niin pahasti ettei pysty katsomaan ollenkaan. Mutta jos dvd:tä katsoo tietokoneella niin ei pätki yhtään. Missä vika? Olen kokeillut erimerkkisiä levyjä tuloksetta, ja on nuo minun polttamat dvd:et ennen toiminut. Olen myös kokeillut eri ohjelmia ja eri nopeuksia. Eli pitäisikö ostaa uusi soitin vai asema?? Pikaista apua tarvittaisiin koska pitäisi polttaa pari joululahjaa. . . .
Mikä asema? Mitä levyjä? DVD polttavat ovat yleensä parempia lukijoita kuin soittimet. Helpommin laadun saat selville CD-DVD Speedillä, teet siirtonopeus testin, jos on suurempia pudotuksia lukukäyrässä niin jotain on levyssä vikaa. Ohjelmien ei pitäs erityisemmin polttolaatuun vaikuttaa.
Siis levyssä vai asemassa vika sillon? ku tekee ton testin Minulla on Lg:n dvd asema toiminut nyt jo neljä vuotta täydellisesti, eli varmaan oisikin jo aika hajota Levyinä nyt ollut samsung, maxell, imation ennen kyllä nekin toiminut :/ Ps. poltin tuossa yhden varmuuskopio audio cd:n ja sekin pätkii toistaessa
Poltetussa levyssä vika silloin kun asema ei pysty sitä siinä testissä lukemaan sujuvasti...Toisaalta se voi johtua joko asemasta tai levystä, kun levyjen polttolaatu vaihtelee siitä mitä levyjä käytetään ja missä asemassa. Yhdessä polttavassa levyt voi toimia erittäin hyvin ja toisessa sitten huomattavasti heikommin; tuo pätee etenkin halpa/keskitason levyhin. Lisäksi se vanha LG ei välttämättä enään tue kovin hyvin uusia levyjä (varsinkaan 16X levyjä), tuskin edes firmwaren päivitys auttaisi kovin paljoa tuohon ongelmaan. Parhaiten yleensä toimii hyvä polttava (suurin osa nykyisistä asemista on hyviä) + laatulevyt (esim: Verbatim, Taiyo Yuden). Jos tuo sinun polttava on tosiaan 4 vuotta vanha, niin suosittelen kyllä ostamaan uuden aseman (30-40€ sijoitus)...Kyllä ne ovat nykyään kaikin puolin parempia, kuin se 4 vuotta vanha LG. Polttavien asemien käyttöikä on rajallinen jossakin vaiheessa alkaa väkistenkin ilmenemään ongelmia, tosin sulla on tuo LG kestänyt jopa yllättävänkin pitkään.
Joo eli tein tuon testin eri levyillä ja huomasin että joka levyllä teki samanlaisia aika vakavia virheitä, Eli huomenna vaan kauppaan ostamaan uutta asemaa kiitoksia avusta