DVD to avi

Discussion in 'DivX, XviD ja muut MPEG-4 -formaatit' started by Kemppis, Sep 6, 2006.

1. Kemppis

Kemppis Member

Trophy Points:
    16
    Eli olen harjoitellut dvd:n pakkaamista divx:ssi gordian knotin avulla, seuraavan ohjeen mukaan: http://fin.afterdawn.com/artikkelit/arkisto/gordian_knot_ac3.cfm

Homma toimii kuin rasvattu kun tein divx:n suomenkielisestä leffasta. Avista tuli sellainen kun piti ja laatukin on kohdallaan. Nyt kuitenkin sitten seuraavassa leffassa aiheuttaa ongelmia nuo tekstitykset. Tuossa ohjeissa kyllä puhutaan tekstityksistä, mutta en oikein ymmärrä mihin muotoon tai miten nuo tekstitykset nyt pitäisi sitten valmiissa versiossa näkyä? Itse haluaisin mieluiten subit kiinteiksi aviin. Mahtaneeko tuo onnistua? Tai jos saisi edes irtonaisina toimimaan...

2. OneMember

OneMember Active member

Trophy Points:
    78
    Itse suosin näitä ohjeita:
    http://www.bitburners.com/option,com_smf/Itemid,73/topic,592.0

Ja rippaa se lefaa ilman tekstejä. Kun avi on valmis, niin käytä ohjelmaa SubRip ripataksesi tekstit niistä vob-tiedostoista.

EDIT: irtotekstit on paremmat (ja niitä voi tarvittaessa muokata ja otta pois käytöstä).
    Jos käytät FFDShowta niin rastita kohta "subtitles" sen asetuksista.
    Tai voit ladata VobSub ohjelman joka lisää tekstitystuen useampiin soittimiin.
    Tai voi käyttää soitinta joka tukee tekstejä (kuten VLC media player)

(kiinteät tekstit vain jos teet siitä data filun divx/xvid-soittimeen joka ei tue tekstejä)

Last edited: Sep 6, 2006
  3. Kemppis

Kemppis Member

Trophy Points:
    16
    Juurikin tuon takia haluaisin ne kiinni poltetut tekstit. Kiitos vaan vinkistä, täytyy seuraavaksi kokeilla tuolla ohjeella!

Share This Page