Oiskohan jollakin samanlainen ääniongelma... eli siis voisikohan joku auttaa meikäläistä? Olen ripannut dvd:leffoista ääniraidan moneksi eri formaatiksi käyttäen DVD2AVI ohjelmaa. Äänet pätkii koko leffan ajan... eli noin 10-20 sekunnin välein kuuluu ikävä räps ääni. Vaikutusta ei oo vaikka olen ripannut/pakannut äänet Ac3, Wav, tai Mp3 formaattiin... ja säädellyt kaikkia asetuksia ja vielä ohjeiden mukaan. Olen myös kokeillut eri versioita DVD2AVI:sta... muistaakseni uusinta versiota ja Gordian Knot 0.27:n mukana tulevaa DVD2AVIA. Onkohan vikaa äänikodekeissa vai bugittaako winkku sitten aivan kympillä ? Olen kyllä kokeillut samaa hommaa kahdella winkulla.. XP:llä ja Susikasilla. Niin ja... Gordian Knot 0.27:sta puheen ollen mistähän johtuu, että Knotilla pakkaamassani leffassa kuva oli alussa, puolivälissä ja lopussa muutaman minuutin yhtä pikselimössöö niinkuin bitrate olis ollut 100 Kbit/s... pakkaus säädöt oli ohjeiden mukaan. ??????? Niin... ja vielä yks kysymys... Tietäisköhän kukaan millä muulla ohjelmalla sais ripattua helposti äänet johonkin formaattiin ? Kiitoksia vaan etukäteen... ois kova juttu jos joku osais neuvoo !!!!
mä käytän dvd2svcd:n omaa ripperiä, sillä saa subit, äänet... oottaa sen aikaa, kun se on ripannu .ac3 tiedoston ja annat sen jatkaa, niin se kääntää sen itse .mp2 muotoon. BeSweet-ohjelmalla voit kääntää sen .ac3 filun itse haluamaasi muotoon. gordian knot on aikas buginen ohjelma, sitä on monet kironnu ja oon itteki siitä luopunu.
Avaa vobit normaalisti DVD2AVI:lla > audio > Dolby Digital > Decode, Dynamic Range control > normal ja Dolby Surround Downmix. Nyt saatu AC3 äänitiedosto avtaan CDex:llä ja sieltä ulos MP3 ja output RIFF Wav. VirtualDubilla; audio > direct stream copy. Onhan koneessa FFDSHOW ja AC3filtteri, jotka löytyy näiltä sivuilta.
Hidasta... Ja huonolaatuista... Oma neuvoni menee niin, että DVD2AVIlla audio-puolelta demux. Ulos tulee videon .D2V ja äänen .AC3. AC3 hoidellaan BeSweetillä haluttuun muotoon (onnistuu downmiksaukset ja muut kikat). BeSweetille on myös GUI, jos komentoriviltä ei taivu. Parasta laatua parhaalla nopeudella. Eikä varmasti räpsi.