dvd2svcd-bundle v1.03 build5

Discussion in 'VCD ja SVCD -formaatit' started by multi, Nov 13, 2001.

1. multi

multi Member

Trophy Points:
    11
    Onko foorumissa DVD2SVCD-bundleohjelman käyttäjiä ?
    Koko paketti hoitelee omia aikojansa DVD:n valmiiksi SVCD-imagetiedostoiksi, jotka sitten poltetaan CDRWIn-ohjelmalla CDR-kiekoille ( todella h y v ä laatu ).
    Katso:
    http://www.dvd2svcd.doom9.net/

2. multi

multi Member

Trophy Points:
    11
    Joo, paras laatu vaatii vaan Cinemacraft SP v2.50:n jos sen oma kodekki ei tyydytä. Mun DVD-soitin on Pioneer DV535, se näyttää niitä hyvin vaikka onkin karvalakkimalli.

3. dRD

dRD I hate titles Staff Member

Trophy Points:
    143
    DVD2SVCD on erinomainen paketti, tarve CCE:lle ja I-Authorille on vain äärimmäisen rasittavaa, koska ko. softat ovat kaupallisia. Ja vielä lisäyksenä aiheeseen: paras laatu mitä ei-DVD-formaatilta voi yksinkertaisesti ikinä saada, tulee CCE:n 5-pass SVCD-pakkauksella.

4. multi

multi Member

Trophy Points:
    11
    Itse asiassa I-Authoria ei tarvita, jos antaa bundlen renderöidä tekstitykset suoraan "filmiin kiinni" (= permanent subtitles ). Tämä on muutenkin järkevää, koska monikaan SVCD-formaattia tukevista soittimista ei välttämättä ymmärrä SVCD:n kehittyneempää versiota, jossa voit valita tekstityksen kielen katselun aikana. Niin,ja voihan niitä katsella WinDVD-ohjelmallakin..

Kivasti toimivan CCE SP v2.50:n "kokeiluversion" löysin joskus Apachez:in saitilta, en tiedä missä tuo saitti nykyään majailee....

5. dRD

Trophy Points:
    143
    No itse inhoan noita videoon kiinni lätkäistäviä subtitlejä ja onneksi Pioneerin ja Apexin soittimet tajuavat SVCD:n subtitlet oikein :)

CCE:n trialia ei valitettavasti enää ole oikein missään saatavilla.

6. multi

multi Member

Trophy Points:
    11
    Joskus kesällä mä puljasin vielä flaskin ja avisyntin kanssa.Meinas mennä hermot: ensin sä ribbaat, sitten sä ajat flaskilla ja toivot ettei avisyntti jämähdä sikäli kun olet sen saanut ensin pystyyn. Sitten sä ehkä muksaat, sitten sä splittaat ( väärän kokoiset palat ), sitten sä poltat ( todennäköisesti vajaat ) SVCD:t ja lopputuloksena on leffa, jossa kumminkin on sahalaitaa ja moirea vaikka olisit koodannut tsunamilla. DVD2SVCD on taivaan lahja:
    -teet kerran perusasetukset, kuinka monelle rompulle haluat minkäkin pituisen leffan. Sitten:
    1.Osoitat suoraan DVD:lta (!) oikean ifo-tiedoston.
    2. Menet nukkumaan.
    3. Seuraavana päivänä kun tuut kotiin, sua odottaa valmiit imaget, jotka poltat SVCD:ksi.
    Voiko helpompaa olla ;o).Ja se muuten laskee itse nopeimman bitraten, joka vielä mahtuu levyille = paras mahdollinen laatu.
    Sitten se vielä mahduttaa 700 Mb aihioille 800 Mb mpeg:ia, en tiedä miten, mutta aina ne imaget on poltossa onnistunut.

7. dRD

Trophy Points:
    143
    Juu, DVD2SVCD on loistava paketti. Itse olen vaan sen verran taulapää, että tahdon tehdä hommat itse (lue: SmartRipper, DVD2AVI, VFAPIConvert, CCE, I-Author, imageconvert, Nero). Useampi ihminen on kysellyt guidea DVD2SVCD:hen, mutta en tajua kuka helvetti siihen mitään manuaaleja tarvii.

8. multi

multi Member

Trophy Points:
    11
    Joo, siellähän se manuska on html-tiedostona imuroitavissa sen kotisaitilla. Mä olen nyt kääntänyt n. 30 elokuvaa bundlella. Kerran kaveri tuli kattoon mun kotiteatterista "The Cell"-leffaa. En sanonut mitään, kaveri vaan kehu että onpa mukava katsoa 46 tuuman näytöltä, hienolta näyttää. No, sitten puolivälissä piti vaihtaa levyä, sen leuka meinas tipahtaa lattialle kun se näki mun ottavan tavallisen rompun ulos kelkasta. Nyt sekin ajaa DVD2SVCD:la.

9. Plink

Plink Guest

Voiko VCD leffoja katsella normaalilla DVD-soitimella?

10. dRD

Trophy Points:
    143
    Plink: Lue säännöt, ok? Ei asiaan liittymättömiä uusia kysymyksiä vanhojen threadien perään tai bannit naksahtaa.

11. Jake

Jake Active member

Trophy Points:
    66
    Imutin DVD2SVCD v.1.0.8 build1:sen ja pistin jo koodaamaan leffaa, mut en ollut täysin varma kaikista asetuksista, niin löytyisiköhän tähän täydellinen guide jostakin? Ei haittaa vaikka on englannin kielinen. Vaikuttaa todella hyvältä softalta. Cinemacraft:sta on tullut SP.v2.64.01.02.. Sekin löytyi jo..

Nii sen verran pitää lisätä tähän et luin sen guiden doom sivulla, mut ei siinä kerrota tarkemmin ohjelmasta eli mitä mikin tekee vaan siinä neuvotaan paina tätä ja tätä niin homma toimii. Mut jos haluais kunnolla tietoa SVCD:stä ja sen ominaisuuksista niin tosta guidesta ei ole mitään apua..

Last edited: May 2, 2002

Share This Page