DVD2SVCD JUMITTAA KONEEN

Discussion in 'VCD ja SVCD -formaatit' started by dommi, Dec 17, 2002.

1. dommi

dommi Guest

Osaisko joku neuvoo miksi kone jumiutuu kun avi-tiedostoa yrittää kääntää svcd:ksi. Vaihtoehtoja on varmaan monia, mutta tuleeko jollekin jotain järkevää mieleen. Kone menee niin jumiin, ettei auta mikään muu kuin IVO-resetti. Tekee sen eri kohdissa hommaa, joten en osaa sanoa minkä (kuvan vai äänen) työstön aikana jumitus tapahtuu.

2. Jake

Jake Active member

Trophy Points:
    66
    Jumiutuuko koneesi jos kuormitat sitä paljon, jotenkin muuten? Ei näin äkkisellään tule mieleen kuin prosukan lämmöt?

3. dommi

dommi Guest

Ei pitäisi olla lämmöistä kiinni. Kone on muuten toiminut hyvin vaikka onkin kuormitettu paljon, ensimmäistä kertaa tällä koneella huomaan tämän ongelman..

4. Jake

Jake Active member

Trophy Points:
    66
    Ethän käytä CCE:tä?
    v2.50 siitä ylöspäin ei toimi sen kanssa kunnolla ("safe mode" pitää olla päällä Encoder välilehdessä). Ja jos on AMD:n prosukka niin siinä saattaa olla ongelmia CCE:n kanssa..

5. Portsu73

Portsu73 Guest

Mulla kävi samallalailla viime yönä.
    Epäilen suuresti lämpöä. Olin laittanut kannet kiini.
    Oli eka kerta kun jumitti. Otinpahan kannet auki ja jätin raksuttaan.
    Lämmökki tipahti heti.
    XP1800

6. dRD

dRD I hate titles Staff Member

Trophy Points:
    143
    Videonpakkaus on tunnetusti paras rasitustesti mitä CPU:lle voi antaa, se kuormittaa vain ja ainoastaan prosessoria, eikä jumita muihin pullonkauloihin kuten GPU:n nopeuteen. Eli itse pistäisit myös panokset koneen lämmönnousulle ja siitä johtuvalle jumiutumiselle.

7. dommi

dommi Guest

Joo, olis vaan pitäny uskoo viisaampia. Aloin ihmetteleen oikeen tosisaan kun alko meneen jumiin jatkuvasti myös muilla ohjelmilla, vaikka otin kannet pois. Prossun tuulettimen jäähdytysrivat oli täynnä pölyä. Että silleen......

Share This Page