Dvd2svcd kestää teksteillä.

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by LukeWader, Dec 2, 2002.

1. LukeWader

LukeWader Regular member

Trophy Points:
    26
    Tein ensimmäistä leffaa sub:teksteillä eikä onnistunut! ja kesti noin 40 H (amd 800 512 mb muistia 20 g kovo"olohuone malli") Olen tehnyt monta back:uppia piirretyistä ja saanut niihin suomenkieliset äänet, mutta teksteillä varustettu spiderman ei onnistunut.vaatiiko teksti leffa enemmän aikaa/tilaa? varattu noin 10 gigaa vai oliko bugeja softassa ? vai hölmöilinkö jotain ? ja kun lukee noita palstoja niin aika usein lentää niin korkeella että ei pysy mukana...vaikka mukava olisi niitä ymmärtää!(ainakin yritys on kova)ja luulin ostaneeni tykin,entinen oli 233 amd 16 megalla, mutta nyt tää uusi paljastuukin "olohuone malliksi", mutta olenhan vai "olohuone" käyttäjä.

2. Jake

Jake Active member

Trophy Points:
    66
    Tekstien toimivuuden voi varmistaa heti rippauksen alku vaiheessa. Ohjelma ilmoittaa erikseen löydetyt/valitut subit niiden rippauksen jälkeen, jos Suomea/valittua ei näy niin ei ole onnistunut ja rippaus kannattaa keskeyttää jos haluaa subit. Ei kannata käyttää kiinteitä tekstejä..

3. jepuli

jepuli Member

Trophy Points:
    11
    Spiderissa minullakin kesti tekstitysten rippaus pitkään. Minulla on sama kokoonpano ja leffojen kääntäminen vie yleensä muistaakseni n 12 h kiinteillä teksteillä. Ehdottomasti kannattaa käyttää kiinteitä tekstejä, jos tekstit yleensä haluaa. Itse kun en kaipaa elokuvaa ilman tekstejä niin miksi jättää ne pois. Jos et tee kiinteitä teksejä niin et voi saada 100% yhteensopivuutta tekstitykseen kaikilla DVD soittimilla. Kaikki DVD soittimet eivät ymmärrä noita valinnaisisa tekstejä. Tietysti jos katsot leffoja vain tietsikalla niin ongelmaa ei tule, mutta silloin kannattaa formaattikin vaihtaa divx:ään

4. NeFer

NeFer Active member

Trophy Points:
    66
    1300 celeronII / 512 .... mulla kestää homma 12 - 28h riipuen kuinka hyvää laatua haluaa(rate control mode/motion search prec.), tekstit on pakko laittaa kiinteiksi kun ei tuo perhanan philips 722 valinnaisia ymmärrä!

5. Jake

Jake Active member

Trophy Points:
    66
    Itse olen nyt tehnyt CVD:tä ja en ota pelkästään Suomi tekstejä vaan yleensä Saksan ja Englannin mukaan. Tuo on kyllä totta, että monet soittimet ei toista SVCD:tä irrallisilla teksteillä, tietysti sellaisille käyttäjille ei voi suositella tuota..

6. ajs

ajs Regular member

Trophy Points:
    26
    Niinpä.. Se ikuisuuskysymys niistä teksteistä. Itse kun katson paljon leffoja läppärillä (ei mikään katselunautinto, mutta eipä sitä paljoa hotellissa muutakaan tekemistä ole..huoh) ja koska softa dvd-soittimet eivät noiden irtotekstien päälle ymmärrä (outoa kyllä, luulis olevan varsin helppoa nimenomaan tietokoneelle..?), päädyin semmoiseen ratkaisuun että rippaan SVCD:lle CVD-tekstit stand-alonea varten ja lisään levylle vielä .srt-tekstit mediaplayeria varten. Vaatii pientä kikkailua, mutta loppujen lopuksi varsin simppeli homma.

7. LukeWader

LukeWader Regular member

Trophy Points:
    26
    Niin, että sinne voi laittaa enemmänkin teksti vaihtoehtoja ? yllättävää kyllä mut mun philipsin 957 tuntuu soittavan melkein mitä sinne laittaa , vaikka yleensä Philips ei ole ollut oikein hyvä merkki missään,mut toi dvd puoli tuntuu olevan hanskassa, pitää hommata enemmän kovalevy tilaa ja koittaa uudestaan, olisiko kelläkään tietoa , miten ton koneen hurinan saisi hiljaiseksi, varsinkin yöllä se ottaa pattiin se "meteli" ja noi leffat tuntuu keeeeestävän ?

8. NeFer

NeFer Active member

Trophy Points:
    66
    meteliä yleensä pitävät joko virtalähde, pros.tuuletin ja kiintolevyt...usein suurin meteli lähtee virtalähteestä. Itse vaihdoin virtalähteen parikuukautta sitten ja nyt koneen möykkä ei enää yöllä kuulu makkariin saakka.

nii ja vaihdoin kyl sit myös kovon vähän hiljaisempaan, kun rupes kuulumaan entisen kovon melu kun virtalähde ei enää "peittänyt" omalla melullaan sen meteliä. Nyt olen sit ajatellut pudottaa prossun tuulettimen virtaa 12-->5v ni hiljenis sit sekin pikkusen.

Last edited: Dec 3, 2002

Share This Page