Nyt olen jotenkin oppinut käyttämään tuota Dvd2svcd ohjelmaa, mutta tämmöinen ongelma tuli vastaan. Minulla on yksi video jonka kuvasuhde on 4:3 kun koodaan sen, niin kuvasuhde on venytetty 16:9, eli aivan hirveätä katsottavaa, asetuksissa on laitettu: 4:3(No Borders, encoded as 4:3) eikös tuon pitaisi olla oikein? Silti tulee ihan sama lopputulos laitanpa sitten minkä tahansa siitä "aspect ratio" valikosta. Mikäs tuossa saattaisi olla vikana? Sitten toiseksi: Mitä fonttia ja värejä käytätte tuossa tekstityksiin? Verdana on muuten ihan ok mutta näyttää ikävästi "hukkuvan" kuvaan, mitkä värit kannattaa valita sieltä "subtitle paletista"? Kiitos etukäteen vastauksista.
kumma juttu, kun (s)vcd standardi on vain 4:3. en osaa tuohon muuta sanoa, kun että frameserver -lehdeltä muuttelemaan border-arvoja ja preview -napista tarkistamaan. tosin svcd näkyy siinä previkassa pystysuuntaan venytettynä, mutta saa siitä jotain selvää. itselläni kaikki on mennyt aina oletusarvoilla noilta osin kohdalleen.
Käytätkö oletusarvoja myös subtitles-osiossa? Yritin säätää niitä tekstien värejä mutta en onnistu saamaan niistä siedettäviä. Minkäslaisia väriasetuksia ihmisillä on sinne laitettuna? Mitäs muuten tarkoittaa kun frameserver-välilehdellä on semmoinen alasvetovalikko missä 3 vaihtoehtoa jotka ovat: SimpleResize, BilinearResize ja BicubicResize? Mikä ero näillä kolmella on?
siitä on jo yli vuosi aikaa kun olen viimeksi svcd:tä tehnyt, mutta kyllä silloin käytin oletusarvoja ja tuli ok. ne 3 vaihtoehtoa ovat koonmuuttamismetodeja, bicubic taitaa tehdä elokuvissa siisteintä jälkeä. simple on kai nopea.