DVD2SVCD + TMPGenc Plus lopetti anamorfisten SVCD:n teon

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by juice61, Apr 2, 2003.

1. juice61

juice61 Member

Trophy Points:
    11
    Yhdistelmä DVD2SVCD + TMPGenc Plus lopetti anamorfisten SVCD:n tekemisen useiden onnistuneiden kopioiden jälkeen. TV kuvassa näkyvät mustat palkit ylhäällä ja alhaalla kahteen kertaan, vaikka olen DVD2SVCD:n asetuksissa laittanut anamorphic (no borders encoded as 16:9). Minulla on laajakuva TV ja saan ylimääräiset mustat raidat pois zoomilla. Siispä: olenko ronkkinut DVD2SVCD:n asetukset vai TMPGenc Plus:n asetukset päin prinkkalaa? Ja mitkä asetukset? VCD onnistuu anamorfisena ihan hyvin ja näkyy laajakuva TV:ssäni oikein?
    Pitäneekö asentaa ohjelmat uudestaan?
    Elokuva oli muuten 2.35:1 laajakuva Alien 3.

Last edited: Apr 2, 2003
  2. 2te

2te Regular member

Trophy Points:
    26
    DVD2SVCD määritää tmpgenc asetukset, eli niihin et voi vaikuttaa. Miten mittasuhteet säilyvät koodauksessa. Viekö zoomaus reunoilta kuvainformaatiota pois. Miten erotat niitä mustia palkkeja olevan kahteen kertaan, vertaa VCD mustat palkit vain yhteen kertaan?

3. juice61

juice61 Member

Trophy Points:
    11
    TV:n widescreen(16:9) asetuksella itse kuva-alue on leveä ja matala, mustaa on ylä- ja alapuolella kaksin verroin alkuperäiseen DVD:n verrattuna. Zoomatessani TV kuvaa yhden kerran(kuva keskellä), niin ylä- ja alapuolilta häviää tasan puolet mustista raidoista, reunoilta ei katoa mitään ja kuva näyttää ~oikealta. En ole ronkkinut DVD2SVD:n asetuksia, mutta muistan uteliaisuuttani ladanneeni TMPGenc:hen jonkun valmiin templaten ja luulen sen jääneen "oletukseksi".

Share This Page