DVD2SVCD+Väärä leffan pituus

Discussion in 'VCD ja SVCD -formaatit' started by jappo121, Nov 17, 2002.

1. jappo121

jappo121 Member

Trophy Points:
    16
    Olen aina tähän asti ripannut DVD:n kokonaisuudessaan kovalevylle ja sen jälkeen valinnut DVD2SVCD+cce:tä käyttäen varsinaisen leffan+audion+tekstit.Hyvin meni tähän päivään asti.

Eli:valitsemassani ifo-tiedostossa tunkee noin 5min ylimääräistä sälää mukaan.(Eli dvd:n menu.Tarkistin DVD2AVI softalla).Rippasin uusiksi Smartilla,mutta valitsin vain elokuva tiedostot+audio+suomitekstit.Tarkistin DVD2AVI:lla ja kas,sain juuri oikean mittaisen leffan.
    MUTTA. DVD2SVCD näyttää silti elokuvan pituudeksi noin 5min liikaa.

KYSYMYS:Onko tästä haittaa muuhun kuin ehkä bitrateen? Sekoaako äänet tai tekstit?

2. jepuli

jepuli Member

Trophy Points:
    11
    Kirjoittelin ihan samasta ongelmasta täällä vastikään. Onko tähän mitään kunnon työkalua jolla saa nuo äänet ja kuvat kohdalleen. Joissakin DVD elokuvissa on näköjään kuvaan lisätty materiaalia siten että ripatessa kuva ja ääni ei olekaan enää synkassa.

Luulisi olevan joku ohjelma tai keino ennen kääntämistä vaikuttaa siihen mistä kuvaa / ääntä aletaan lukemaan.

Pitääkä vob tiedostoja editoidan ennen kääntämistä ?

3. jappo121

jappo121 Member

Trophy Points:
    16
    Sain kyllä poistettua ylimääräisen tavaran tarkennetulla rippauksella (kuten yllä kirjoitin),joten se ei ole ongelma.DVD2SVCD näyttää leffan keston väärin,ja se voi aiheuttaa kuvan/audion/tekstin synkkaus virheitä.

Tästä tiedustelin kokemuksia.

4. jappo121

jappo121 Member

Trophy Points:
    16
    Vastaampa tässä omaan kysymykseeni:
    Reisille meni!

5. anatemus

anatemus Regular member

Trophy Points:
    26
    Itse olen huomannut vastaavaa: joidenkin leffojen ensimmäisen vobin alkuun ennen "oikeaa leffaa" on näköjään pukattu 20th century tms.-pätkä ilman ääntä-> dvd2avi tekee liian lyhyen ääniraidan (joka alkaa "oikean leffan" alusta). Tämän seurauksena kuva ja ääni on kaikkea muuta kuin synkassa.

Ongelma poistui ainakin itselläni käyttämällä DVD2SVCD:n kanssa sen omaa omaa ripperiä.
    Tai kääntämällä esim. Smartripperillä ripatun levyn dvd2avi & tmpgenc yhdistelmällä. DVD2AVI:lla vain rajaan pois sen ylimääräsen pätkän alusta -> äänet ja kuva synkassa=)

Itse en keksinyt miten dvd2svcd:llä olisi saanut rajattua sen Smartripperin rippaaman sekoittavan pätkän alusta pois, ehkä jollain muulla on tietoa asiasta?

Share This Page