Ekat kokeilut softalla. Valittu cdvd reso ja leffa kääntyy ok. Ongelma tulee tehtäessä levyä kun Moviefactory antaa resoksi 720 vaikka näin ei ole. Valmis leffa siis näkyy kapeana. Olen ennenkin poltellut cdvd lättyjä vcd käännöksistä onnistuneesti, mikäs nyt? Pitäisikö ottaa joku asetus pois kääntösoftasta? DVD compliant?
Elieli.. Siis pakkasit leffan valmiiksi ja sitten...? Sait tulokseksi bin/cue-tiedostot, jotka poltit CD:lle ja sitten mitä?
Ohjelma kääntää valmiin mpg-tiedoston, olen ruksinut pois tuon imagen teon. Moviefactorylla valitsen dvd-polton ja haen tiedoston siihen. Tässä vaiheessa tekn.tiedot näyttävät jotta tiedosto onkin 720 resolla eikä cdvd muodossa. Eli mpeg ei ole cdvd vaikka siltä näyttää katsottaessa leffaa kovolta.
CDVD ja CVD ovat eri asia. Ja näet resoluution helpoimmin esim. WMP:llä katsottaessa ja sieltä properties -- jos se sanoo leffan reson olevan 352x576/480, niin silloin klippi on CVD, sanoi MovieFactory mitä tahansa. ULeadin softassa on muutenkin outoja bugeja datan importissa, muistaakseni se haluaa väen vängällä pakata CIF-kokoisen MPEG-1 -videon MPEG-2:ksi, vaikka DVD-speksien mukaan MPEG-1 on täysin sallittua CIF ja half-D1 -resoissa. Suosittelen kokeilemaan jotain muuta authorointisoftaa.
Sama juttu myös dvdit softalla, ei ymmärrä. Uutena juttuna softa tekee kaksi mpg-tiedostoa vaikka asetuksissa valittu kooksi 4200mb. Leffasta tuli 3000 ja 25mb tiedostot?? Nyt asetin suosiolla dvd-reson ja kuva ok, tuo cdvd ei käänny oikein edelleenkään...
Btw, wmp sanoo resoksi 720 vaikka käännetty 352:ksi. Kuva on kuitenkin norm kapeampi eli kuvasuhde vastaa kyllä 352 katsottaessa..
Mikäköhän nyt mättää? DVD2SVCD on tähän asti toiminut moitteetta mutta ongelma on seuraava: ei tule kiinteitä tekstejä!!! olen tehnyt noin 10 leffaa ja niissä kyllä näkyy tekstitys kun katselen leffaa DVD soittimella, mutta nyt ostin Resident Evil DVDn ja ajankulukseni tein siitä SVCDeen kiinteillä teksteillä samaan tapaan kuin aina ennenkin vaan ei näy tekstejä...hmmm mitäs nyt?