Eli kun mulla nyt on noita dvdrip elokuvia, niin saanko niistä tehtyä svcd:tä? Dvd-soitin kun hankittiin. Vcd:ssä on ilmeisesti huonompi kuva. Eli siis mulla ei oo dvd-asemaa koneessa.
DVDRip? Siis tarkoitat verkosta imutettuja kopioita leffoista? Käännät SVCD:ksi esim. DVD2SVCD:llä tai ihan suoraan TMPGEncillä.
Entäpä saanko tekstityksiä mukaan tähän sotkuun? Niin ja tämä tuntuu väkisin vääntävän kuvasuhteen vääräksi. En kyllä tiedä johtuuko se tuosta dvd-soittimesta, että kuvasuhde on väärä.
Katso artikkelisivuiltamme ne DivX + subs -> VCD + subs -ohjeet. Siitä vaihdat vain pakkauksen SVCD:ksi (2-pass VBR tietysti ja annat palaa. Siitä löytyvät ne aspektivalinnat, jne. SVCD näkyy koneella aika usein päin kuikkaa, jos käytössä on esim. MPEG-2 -kodeekki, joka ei tunnista aspektibittejä oikein (480x480/576 on hassun näköinen jos 1 pikseli näytetään yhtenä pikselinä ruudulla, eikä venytetä), mutta DVD-soittimessa (olettaen, että tukee SVCD:tä), ne näkyvät oikein.
Juu, kyllä mää tuolla meijän dvd-soittimella oon katellu parit svcd leffat. Piti käyä ostamassa erilainen, kun aluksi meillä oli sonyn soitin joka ei edes lukenyt r-levyjä :/. (Joita tosin en ite oo tehny.)