dvi - hdmi ongelma (ei kuvaa, paitsi käynnistettäessä)

Discussion in 'TV-out -ongelmat ja -keskustelu' started by mookpeew, Dec 23, 2007.

1. mookpeew

mookpeew Member

Trophy Points:
    11
    Eli näytönohjaimen dvi liittimestä kytketty johto on liitetty LCD tv:n hdmi liittimeen asianmukaisella kaapelilla (dvi-hdmi) ja ongelma on ettei kuvaa näy. Ainoastaan konetta käynnistettäessä näkyy windows latauskuva ja häviää ennen "tervetuloa" kuvaa. S-videon kautta kuvaa näkyy ongelmitta.

Näytönohjaimena on GF7900 GS ja ajurit ovat ne uusimmat.

Mikä avuksi?

Kiitoksi vastauksista

2. Sakke88

Sakke88 Active member

Trophy Points:
    68
    EDID-data taitaa aiheuttaa ongelmia eli, koneesi ei tiedä, että se on kytketty televisioon.

Kannattaa kokeilla jollakin toisella johdolla, siis samanlaisella dvi->hdmi.Jotkut johdot toimivat vain huonosti.

Onko muuten adabteri palikan avulla vai ihan yhtenäinen kaapeli?

kaikki yhtenäiset kaapelit on minulla toiminut, mutta adabteri palikka+ hdmi johtojen kanssa ollut ihmeellisiä ongelmia.

3. mookpeew

mookpeew Member

Trophy Points:
    11
    Käytössä on yhtenäinen kaapeli ei adapteria välissä.
    Ei noita kaapeleita nyt huvikseen montaa viitsis ostella, kun ei mitään halpoja ole.

4. Sakke88

Sakke88 Active member

Trophy Points:
    68
    ei niitä varastoon kannata ostella, vaan palautat tietenkin sen johdon joka ei toimi.

5. mookpeew

mookpeew Member

Trophy Points:
    11
    Miten siinä kaapelissa voi olla vikaa kun windowssin latauskuvakin näkyy, mutta häviää ennen kirjautumissivua?
    Luulisi ettei mitään kuvaa tulisi tv:seen jos kaapelissa olisi jotain vikaa.

6. ilge

ilge Guest

mul toimii dvi-hdmi liitäntä... klikkaan vaan m2 NVIDIAN control panel ja sielt valitsen näytön..

7. Sakke88

Sakke88 Active member

Trophy Points:
    68
    Ei windows osaa heti käynnistyksessä käyttää edid dataa, joten se syöttää joillain oletus asetuksilla sitä kuvaa.
    Kun windows saa sitten ladattua ajurit, niin silloin pitäs edid datan perusteella alkaa sitä kuvaa syöttämään ja jos sitä edid informaatiota ei tule niin ei myöskään kuvaa.

Tilanne on aivan sama kuin minulla oli kerran.
    Linuxin puolella pystyy edid informaation ohittamaan ja itse määrittää käsin asetukset.

8. hyyry

hyyry Regular member

Trophy Points:
    26
    Itsellä oli saman tyylinen ongelma, mutta homma ratkesi kun vaihtoi johdon näytönohjaimen toiseen DVI liittimeen.

Eli itsellä on toisessa DVI liittimessä koneen näyttö ykkös näyttönä ja toisessa TV, HDMI adapterin kautta. Ongelmana on vain, että kun ääntä toistaa se pätkii muutaman sekunnin välein, onko kenelläkään havaintoa mistä tämä voisi johtua? adapterista? johdosta (10m)? näyttiksestä (HD 3850)?

9. bongari

bongari Guest

itse olen ajatellut myös hommata tuota hdmi-dvi kaapelia,
    olisinkin kysellyt,että saako sillä vielä paremman kuvanlaadun,kun tuolla vga kaapelilla,telkkarissani on tuo hdmi liitäntä,ja tietokoneessani on dvi liitäntä,että ajttelin kysyä,että jos jollain sellanen on,niin onko kuvanlaatu tietokoneeen ja telkkarin välillä parempi,kuin vga kaapelilla

10. ilge

ilge Guest

ei ole kokemusta vga:sta... mutta dvi-hdmi liitännällä saa resoiks 1366 x 768, joka on yhtä tarkka ku koneen näytös

11. Puha

Puha Member

Trophy Points:
    16
    Minulla oli sama ongelma toissapäivänä uuden tv:n ja näytönohjaimen kanssa. Winukan käynnistysruutu yms, BIOSsit näky, mutta ei tervetuloa-ikkunan jälkeen mitään.
    Ohjeeksi ohjekirja antoi että windowsin pitäisi tunnistaa automaattisesti, mutta niin ei käynyt.
    Joten otin tietokoneen näytön, muutin näytön terkkuuden valmiiksi 1366 x 768 ja 60hz, niin kuva näky ja toimi. Enhän minä itse enää tietokoneen ruudusta mitään nähnyt, mutta toimi kumminkin.
    Eli tietyt tv paneelit ei ymmärrä kuin tasantarkkaan ennalta määrätyt resoluutiot, ja esimerkiksi 1280 x 1024 ei kuulu niihin.

Share This Page