DVI-kytkin vai AV-vahvistin

Discussion in 'TV-out -ongelmat ja -keskustelu' started by Errantti, Mar 12, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Errantti

Errantti Member

Trophy Points:
    11
    Tämä ei taida olla aivan oikea alue, mutten parempaakaan löytänyt.

Minulla on kesäprojektina medialaitteistoni yhdisteleminen ja videotykin hankinta ym. Olen kuvaillut tavoitteet, nykytilanteen ja ongelmia aiheesta kirjoittamassani blogissa osoitteessa http://projektikkvk.blogspot.com/.

Suurin ongelma tällä hetkellä on valinta DVI-kytkimen ja AV-vahvistimen välillä. Minulla on siis (tai tarkemmin tulee olemaan) pöytäkone, läppäri ja pari konsolia, joista kaikista haluaisin saada kuvan videotykkiin säätämättä piuhoja joka kerta. Audiopuolen voi jättää kokonaan huomiotta (blogista löytyy lisäinfoa). Av-vahvistin tarjoaisi nähdäkseni todennäköisesti paremmin toimivan paketin. Toisaalta DVI-kytkin olisi huomattavasti halvempi vaihtoehto ja kunhan kaikki laitteet vain toimisivat niin se riittäisi; AV-vahvarin lisäominaisuudet menisivät suurilta osin hukkaan.

Niille, jotka eivät jaksa blogia lukaista niin tässä tiivistetty kysymysryöppy:
    Onnistuuko DVI-kytkimellä 1080i/p (käsitteet hiukan hakusessa) HD-signaalin välitys (kytkinkohtaista?)? Mites HDCP? Entä kun kytkimessä kiinni olevat laitteet ovat kaikki vähän erilaisilla liitännöillä? Saako Playstation 2:ta kiinni tuohon DVI-kytkimeen? Tuleeko skaalauksen kanssa ongelmia? Miten paljon AV-vahvistin helpottaisi tilannetta? Mitä muita ongelmia tässä voi tulla vastaan? Mitä kannattaisi huomioida?

Myös projektin muita osia saa puolestani kommentoida.

Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page